עם ד”ר אנאבלה שקד
יש רגעים משני חיים במפגש הטיפולי. כאן לומדים איך ליצור אותם.
מרחב למידה מתקדם לנשות ואנשי טיפול
לפיתוח יכולות חדשות המביאות ליצירת נקודות מפנה מתמירות
באמצעות שימוש בטכניקות יצירתיות
מאסטרקאלס טיפול הוא בית לפיתוח מקצועי לשואפים למצוינות טיפולית, ומשלבת ידע מעמיק וחדשני יחד עם כלים פרקטיים, שנועדי לעזור לך לממש את מלוא הפוטנציאל הטיפולי ומובילים לפרקטיקה מרתקת ואפקטיבית.
החברות במרחב כוללת משני ממדים ייחודיים ומשלימים:
מפגשי הדגמה והדרכה בלייב, בהם ד”ר שקד מדגימה ומנתחת התערבויות טיפוליות.
קורסים והדרכות המוצעים בשידורים חיים וכן בפורמט דיגיטלי, וזמינים עבורך לכל אורך המנוי.
בתוך זמן קצר מרגע ההצטרפות למאסטרקלאס, התהליכים הטיפוליים יהפכו לאפקטיביים יותר, מה שמעניק תחושה עמוקה של משמעות וסיפוק.
כאשר המטופלים חווים שינוי משמעותי בזמן קצר הביטחון שלך מתחזק, הפרקטיקה גדלה והיציבות הכלכלית מתבססת.
ובמקרה הלא סביר שזה לא יקרה, אפשר להפסיק את החברות בכל עת.
אם יש לך שאיפה לעבור מעבודה טיפולית טובה לעשייה יוצאת דופן בעומק, התעוזה והתוצאות – זה המקום בשבילך.
״אני במאסטרקלאס כבר יותר מחצי שנה,
ורוצה לומר שהטיפולים שלי נהיו הרבה יותר אפקטיביים, וזה עובד…״
כבר שמונה חודשים אני משתתפת בקורס המאסטרקלאס למטפלים והתרומה עבורי היא ענקית.
תמיד רציתי להיות ‘זבוב על הקיר’ בקליניקה שלך….חלמתי שיתאפשר לי להמשיך ולהתפתח מקצועית, באמצעות צפייה במאסטרית בפעולה.
Press here
עם הצטרפות לקהילה מקצועית לומדת של מטפלים כמוך, המחויבים למקסום השפעתם הטיפולית וליצירת שינוי עמוק ומתמשך אצל מטופלים.
מפגשי הדגמה של טיפול והדרכה בלייב – ומוקלטים
ספריית קורסים תיאורטיים ומקצועיים מוקלטים
קורסים וסדנאות בלייב
מפגשי הדגמה של טיפול והדרכה בלייב – ומוקלטים
ספריית קורסים תיאורטיים ומקצועיים מוקלטים
קורסים וסדנאות בלייב
שיאפשרו לכם
אפשר וצריך להתייחס לכל מפגש טיפולי כאילו הוא היחיד, או האחרון, שיש לנו עם המטופל.
Press here
״ההשפעה שלך על חיי ועל הסובבים אותי היא עצומה
התכנים ,הידע וההבנה העמוקה שלך נמצאים ברשימת ההודיה היומית שלי״
״אנאבלה יקרה,
״המאסטרקלאס הוא פלטפורמה חשובה להתפתחות המקצעית שלי, יש פגישות שאני לומדת דברים חדשים לגמרי וכאלה שמזכירות לי דברים חשובים שידעתי ונשכחו.״
מאסטרקלאס טיפול לא רק משדרג את הידע והמיומנויות –
הוא משנה את החוויה המקצועית כולה.
כי מטופלים צריכים יותר תוצאות בפחות זמן
טיפול שלא יוצר התמרה, גם אם המטופל חווה הקלה זמנית, נשאר בגדר החמצה
כי לפעמים מילים לא מספיקות
כדי להשפיע, נחוצים רגעים של התערבויות יצירתיות. כדי להגיע להכרה – צריך לגעת בלב
כי המציאות משתנה – וגם הטיפול צריך להשתנות
כדי להישאר רלוונטיים, אנחנו צריכים כלים מותאמים לתקופה מואצת ומאותגרת קשב
כי זו למידה שמתאימה לשגרה המקצועית שלך
מאגר מדויק של תכנים זמין ונגיש בקלות, מאפשר לך להתפתח באופן מתמשך, בקצב שלך,בלי תלות בזמן או במקום
כי מטפלים מעדיפים שלא לשווק ולמכור
ולכן, התוצאות של המטופלים וההמלצות שלהם הן הדרך הטבעית והנעימה ביותר להזרים מטופלים חדשים לקליניקה
מאסטרקלאס טיפול לא רק מחזק את המיומנויות,
אלא מחזיר את התשוקה והאמונה בכוחו של המפגש הטיפולי.
Press here
כש”הקסם” הזה מתרחש שוב ושוב,
בלמידה של ידע רלוונטי וביישום של טכניקות יצירתיות, צעד אחר צעד –
זה מקור לסיפוק עצום למטפל, ותנועה משמעותית למטופל.
כשלא נוצרת בטיפול נקודת מפנה, במיוחד לאורך זמן,
הטיפול עלול להפוך למעגל מתסכל של תקיעות.
הזמן והמשאבים נשחקים, ומורגשת תחושת החמצה.
מאסטרקלאס טיפול הוא הזדמנות נדירה להעמיק את ההבנה,
לפתח יכולות חדשות, וללמוד איך להגיע למקסימום השפעה במינימום זמן.
דרך צפייה בהתערבויות חיות, כלים פרקטיים, ושיח מקצועי מעמיק
תגלו איך להפוך כל מפגש להזדמנות ליצירת שינוי אמיתי.
המאסטרקלאס לא רק משכלל התערבויות ומלמד טכניקות חדשות,
אלא מחזיר את החיות לעבודה ומחדד את היכולת להשפיע – בכל מפגש מחדש.
Coming Soon
Press here
״לימוד העולם המרתק של הפסיכולוגיה האדלריאנית עם אנאבלה היה אחד המסעות העמוקים והמעשירים בחיי ביותר לקראת הכרת הטבע האנושי ומודעות עצמית.״
״כל מפגש במסטרלקאס מספק לנו למידה מדויקת על התערבויות אדלריאניות. הדבר המעשיר ביותר הוא להתבונן בעבודה שאנאבלה עושה עם המקרים שכל אחד מאיתנו הציג.״
״מאז שהכרתי את עבודתה של אנאבלה, היא מקור מתמיד של למידה והשראה עבורי בכל הרמות. כיתת האמן עוזרת לי להמשיך לצמוח כאדם וכאשת מקצוע״
המנוי הינו מנוי חודשי מתחדש
שאפשר להפסיק או להקפיא בכל עת
מחיר לארבעה מפגשים בלייב בכל חודש
+ גישה למאגר קורסים והרצאות :
במקום 1170 ₪
Sign up now
טיפול אדלריאני… באמת?
כן, ולא במקרה. הגישה האדלריאנית היא גישה אינטגרטיבית מעצם טבעה –
היא הומניסטית במהותה, חברתית בתכליתה, חיובית בתפיסת האדם, אינטרסובייקטיבית, קוגניטיבית, אקסיסטנציאלית, נרטיבית ומעשית עד מאוד בהובלת שינוי.
היא מסגרת חשיבה עמוקה, המשלבת עקרונות פסיכולוגיים ופילוסופיים עם יישומים מדויקים לפגישה הטיפולית ולחיים.
התיאוריה האדלריאנית מציעה הבנה מו של האדם כסובייקט חברתי־מוסרי, הפועל מתוך מטרה, היוצר את עצמו, ומחפש שייכות, משמעות ותחושת ערך – לעתים בדרכים שלעיתים דווקא מביאות לקושי וסבל.
היא מאפשרת להבין לעומק את הסיבה להתנהגות, לזהות את הדינמיקה שמאחוריה, ולפעול לשינוי - לא רק בהפחתת סימפטומים אלא בהתמרת העמדה הפנימית שמניעה אותם.
ובמאסטרקלאס – אנחנו לא רק לומדים על הגישה, אלא רואים אותה בפעולה.
המפגשים מדגימים איך תיאוריה עשירה הופכת להתערבות חדה, רגישה ומדויקת – שיכולה לשנות חיים.
במילים אחרות: זו לא "רק גישה" – זו דרך לראות, לחשוב, ולחיות.
האם מה שנלמד מתאים גם לגישות טיפוליות אחרות?
בהחלט. במאסטרקלאס מודגמת התערבות חד־פעמית ממוקדת על פי התפיסה האדלריאנית
אבל הערך שלה לא תלוי בגישה אחת בלבד.
כל מפגש כולל את הרציונל שמאחורי ההתערבות, את הטכניקות, את הדרך בה הן מותאמות לאדם שמולך – ואת החשיבה שמובילה אליהן.
זו למידה שניתנת ליישום בגישות שונות.
גם מטפלות שמגיעות עם רקע דינמי מדווחות על תועלת עמוקה – בייחוד ביכולת לזקק את ההתערבות, לנסח אותה בפשטות ובאומץ, וליצור תנועה בפגישה עצמה.
משתתפים מדווחים לא רק על שיפור ניכר באיכות הטיפול –
אלא גם על שינוי עמוק בחיים האישיים.
“אני כבר שנים משקיעה בהדרכות – ולא תמיד מרגישה שאני מחזירה את ההשקעה.”
זו תחושה מוכרת, ובצדק.
רבות מההכשרות הקיימות מציעות ידע תיאורטי, גישות ושיטות – ואז משאירות אותך לבד להתמודד עם היישום.
אין לי זמן, אני לא פנויה בשעות האלה
אין לנו זמן – יש לנו סדר עדיפויות.
כדי להפיק את המיטב מהמאסטרקלאס, צריך לשים את ההתפתחות המקצועית שלך גבוה בסדר העדיפויות.
התכנים במאסטרקלאס ישנו את מה שאת רואה, את מה שאת עושה, ואת האופן שבו את פועלת עם כל מטופל ומטופלת.
זו לא העשרה – זו התמקצעות. מסגרת שמיועדת למי שרוצה לעבוד ברמה של Best Practice, להוביל תהליכים עמוקים ומדויקים – ולהפוך לשם דבר בתחומה.
וגם אם אינך פנויה להשתתף בשיעורים בלייב – אל דאגה.
הלמידה מההקלטות אפקטיבית בדיוק כמו הנוכחות בשידור חי.
המאסטרקלאס הוא משהו אחר לגמרי.
זו לא עוד העשרה – זו תוכנית יישומית להפליא, שמבוססת על הדגמות חיות של תהליכים טיפוליים, כולל הרציונל, החשיבה, והטכניקות שמובילות לתוצאה.
זו הכשרה שמובילה להצלחה קלינית מורגשת:
יותר סיפוק, יותר תוצאות – ויותר הפניות.
ואת לא צריכה להתחייב לשנה כדי לדעת אם זה בשבילך:
כבר אחרי חודש תדעי בבירור אם המאסטרקלאס שווה עבורך יותר מכל הדרכה אחרת.
אני מטפלת וותיקה, מה זה יחדש לי?
ברגע שמטפלת מפסיקה ללמוד, זה הרגע להחזיר את המפתחות.
היתרון של המסטרקלאס על אלטרנטיבות אחרות הוא למידה שניתן ליישם באופן מיידי.
לא עוד העשרה כללית ואז עלייך להסתדר לבד עם היישום.
אני מטפלת וותיקה, מה זה יחדש לי?
אין התחייבות. אפשר לבטל בכל עת.
המנוי מתחדש באופן חודשי, וניתן להפסיק אותו בכל שלב בהתראה של 72 שעות לפני מועד החיוב הבא.
אין התחייבות לטווח ארוך – את/ה שולט/ת בקצב ובמשך ההשתתפות.
ד”ר אנאבלה שקד היא מומחית בינלאומית לפסיכולוגיה אינדיבידואלית של אדלר וליישומיה בפסיכותרפיה, הדרכת הורים והתפתחות אישית.
מאסטר באימון מוסמכת ברמה בין־לאומית, מייסדת בית הספר לפסיכותרפיה ובית הספר להכשרת מאמנים במכון אדלר, ומרצה בכירה באוניברסיטת רמון ליול בברצלונה. הרצאותיה נלמדות ברחבי העולם – מדרום קוריאה ועד ארגנטינה.
מחברת רב־המכר “לקפוץ למים – מהימנעות להשתתפות מלאה בחיים” (שתורגם לספרדית ולסינית). ספרה החדש “להחזיר את האומץ” יראה אור בינואר 2026.
נשואה באושר (רוב הזמן) לעומר, אמא לנועה, לימור ואופיר, וסבתא לליה ולאלי.
ובנימה אישית
מה שמניע אותי הוא פחד מהחמצה – ואובססיה לתוצאות.
החמצה היא מצב שבו הפער בין הרצוי למצוי לא נסגר –
לא בגלל שאין דרך, אלא כי משהו עוצר אותנו מללכת בה.
ולכן, כבר יותר מ־25 שנה אני מפתחת שיטות, טכניקות והדרכות –
שמאפשרים לכל מפגש טיפולי, חינוכי או אישי להפוך לנקודת מפנה.
למדי מאדלר ואני מאמינה שבכל אדם יש כוח יצירתי שמאפשר לו להשפיע לטובה על חייו ועל העולם.
זו תהיה זכות ללוות אותך למצוינות טיפולית, משמעות עמוקה והשארת חותם - ולראות אותך מלווה את לקוחותיך במסע לחיים שיש בהם יותר חופש פנימי, אומץ, תרומה ומשמעות.
כל יום שבו מטופלים עוברים אצלך בלי להיחשף לידע החדש הזה הוא יום פחות אפקטיבי.
יום שבו רוב הסיכויים שתישארי מטפלת טובה,
כזו שחושבת שהיא עושה מספיק רק כי לא יודעת שאפשר אחרת.
ובמקום ליצור פריצות דרך בכל מפגש,
המטופלים שלך משתפרים אבל לא חווים את ה”לפני ואחרי” שמגיע לכל מי שפונה לטיפול.
וכל מה שצריך הוא לנסות. חודש אחד.
ואם לא יהיה שיפור משמעותי– תוכלי פשוט לחזור למצב שבו את נמצאת עכשיו.
Press here
אני במאסטרקלאס כבר יותר מחצי שנה,
ורוצה לומר שהטיפולים שלי נהיו הרבה יותר אפקטיביים, וזה עובד…
גם רשימת ההמתנה שלי הלכה וגדלה. אמנם לא כמו של אנאבלה, אבל הביקוש בהחלט עלה.
למאסטרקלאס יש השפעה עמוקה עליי כמטפלת.
זה נותן לי הרבה סיפוק ומשמעות,
ואני רואה בזה חלק בלתי נפרד מההדרכה שלי. ההשקעה הזו שווה כל רגע,
והיא נותנת ערך עצום לטיפול ולמטופלים.
לשמוע את השאלות הקטנות-גדולות שיש בהן כל כך הרבה עידוד אבל גם איתגור של מי שמולך, ולשמוע את ההסברים שבסוף כל מפגש שמרחיבים את היריעה ביחס לתהליך ולנושאים שעלו.
המפגשים האלו שינו לי גם את החיים האישיים. חלק מהטיפולים שבהם נכחתי היו עם בוגרים -צעירים ועם אימהות, והם נתנו לי מבט מפוכח יותר על ההתמודדות של צעירות במשפחה שלי ובעיקר על התפקיד שלי ביחס אליהן. המפגשים עם אנשים שמחפשים כיוון מקצועי ברור יותר נגעו בשאלות שעימן גם אני מתמודדת והזכירו לי במה כדאי לי להתמקד. באופן כללי – כל המפגשים היו משמעותיים בצורות שונות.
במקביל גם האזנתי לקורסים הדיגיטליים שלך שהאזנה להם היא חלק מהדיל של ההשתתפות במסטרקלאס ולאט לאט הפנמתי את התיאוריה והתורה האדלריאנית כפי שאת מגשרת אותה, וזה היה ממש מרתק, וסידר לי הרבה הבנות על העולם.
אני עכשיו שומעת את עצמי מדקלמת אותך ואת אדלר בכל מיני הזדמנויות- גם במפגשים מקצועיים וגם בשיחות אישיות.
אז תודה רבה לך אנאבלה,
מברכת על רעיון מאסטרקלאס הטיפול, שהינו מעבר מ’שיתופים מרתקים של המתכון המנצח’ ה’כתוב’ בהדרכות, לפתיחת דלת, והזמנה אישית להיכנס היישר אל תוך ‘חדר הטיפול’ שלך, אנאבלה היקרה, ואפשרות ללמוד מתוך צפיה בהדגמות של התערבויות טיפוליות,
צעד אחר צעד, כמו גם, מתוך מן השיח והדיון בעקבותיהן.
תודה על הנדיבות לחלוק את הכלים ה’סודיים’ שלך, לרקיחת גוונים של עידוד, אמפטיה וחמלה, בתוספת, ציטוטים ושפע של מידע ודוגמאות מתוך מאות ספרים, בתיבול חוש הומור, הסברים והבהרות – המציידים את תרמילי המטופלים, ב’מפלסי דרך’ חדשים, לצמצום הפער בין המצוי והרצוי בחייהם, והגברת הרווחה הנפשית שלהם.
הזכות להשתתפות בכל הטוב הזה, מבלי בלי לצאת מפתח המחשב האישי, עם אפשרות לבחור במינונים המדויקים לי בכל חודש, במועד שמתאים לי, ובעלות כל כך משתלמת, הם שלם הגדול מסך חלקיו, שתורם להגברת האפקטיביות שלי בטיפול.
ממליצה בחום רב, לכל עמיתיי היקרים למקצוע להצטרף לזוכות והזוכים.
רציתי לשתף קצת לגבי הפגישה הטיפולית אתמול במאסטרקלאס, זה כל כך משחרר שאין לי מילים לתאר את זה.
אתמול מהמבוכה לא הסתכלתי בכלל למצלמה וגם לא אלייך, והיום, לאחר צפייה בהקלטה קלטתי את העידוד שעבר אליי,
מבלי שחלק מההכרה שלי שם לב הוטמע בצורה עמוקה משהו בי מבין ומקבל את עצמי באופן שלמילים אין אפשרות לבטא את עוצמת ההודיה שיש לי .
אני לא צריך להיפטר מהמטרה הזו שיאהבו אותי, שלא אאכזב אף אחד. אני אהפוך את המטרה הזו לדשן, שממנו אצמח ואמשיך לשרת ולתרום באופן רחב יותר.
שיתפתי במקצת מה שאני עושה בעבודה שלי בעקבות קורס עידוד והמאסטרקלאס,אבל יש לך כל כך הרבה השפעה על החיים שלי והמעגלים השונים שבהם אני נמצא
הילדים שלי, נורית אשתי , העובדים שלי , הילדים של הצהרון וההורים שלהם
ההשפעה שלך על חיי ועל הסובבים אותי היא עצומה התכנים ,הידע וההבנה העמוקה שלך נמצאים ברשימת ההודיה היומית שלי
אני מרגיש אהוב שזה הגיע לחיים שלי
תודה אנאבלה מכל ליבי
מגוון המקרים והנושאים המוצגים בהדגמות מאפשר נגיעה בנושאים רבים, ודומים לאלו שמגיעים לקליניקה, אני מעריכה מאד את הנדיבות של אנאבלה לאפשר עוד העמקה דרך החומרים המוקלטים.
אני מוצאת את עצמי משתמשת בהרבה משפטים/התערבויות/נושאים שעולים , ואני ממש מרגישה שהצלחת לשכלל את ההתערבויות לדרגה כל כך מקצועית ומדויקת (כמו במפגש האחרון, בו השתמשת במטאפורה של פריצה לבית, כדי לתאר חיים של מישהי במצב כאוטי, והצורך לסדר את החדרים, לבדוק מה יש, מה נלקח, מה נרצה לשמר) היכולת שלך לתאר מציאות קשה בצורה שנותנת תחושה של מסוגלות ותקווה מעוררת השראה.
התחלה: 5.11.25
זיכרונות ילדות מוקדמים אינם רק סיפורים על העבר – הם החלון אל העולם הפנימי שלנו, אל סגנון החיים הייחודי ואל המטרות הסמויות שמניעות אותנו בכל רגע נתון.
על פי הפסיכולוגיה האינדיווידואלית של אלפרד אדלר, הזיכרונות אינם חשובים בגלל מה שקרה באמת, אלא בגלל המשמעות שאנחנו נותנים להם בהווה. דרך זיכרונות אלה אנו יכולים לזהות את האמונות, הדפוסים ואסטרטגיות ההתמודדות שהתגבשו בילדות המוקדמת וממשיכים לנהל אותנו בבגרות.
הקורס מציע היכרות מעמיקה עם הטכניקה ההשלכתית האדלריאנית של ניתוח זיכרונות ילדות, שמטרתה לעזור לאדם להבין טוב יותר את עצמו ואת דרכי התנהלותו. זיכרונות אלה מספקים נקודת מבט יוצאת דופן לזיהוי כוחות ומשאבים אישיים וכן איתור דפוסים שגורמים לו לסבל וקושי ביחסים ובתחומי החיים השונים.
מטרת הקורס היא להכשיר נשות ואנשי טיפול בשיטה זו, במטרה לשלב אותה בצורה אפקטיבית בתהליכים טיפוליים. המשתתפים ילמדו כיצד לזהות את ההיגיון הפרטי, האמונות המגבילות ואסטרטגיות ההימנעות של המטופלים
בקרוב
קונפרונטציה אמפטית – להעביר מסר מאתגר בלי לאבד את החיבור
סדנה מעשית המלמדת ומדגימה את אחת ההתערבויות העוצמתיות ביותר בתהליך הטיפולי: איך להעביר מסר מאתגר, באופן שהמטופל ירגיש מובן, מוכל ומוערך, ויוכל להפיק ממנו ערך משמעותי.
או במילים פשוטות יותר – נלמד איך לעטוף את הפצצה בנייר משי.
בקרוב
לבחור בך… שוב – סדרת הרצאות על זוגיות בגישה אדלריאנית
סדרת הרצאות שמביטה לעומק בקשר הזוגי ובמה שעומד מאחוריו: הבחירה בבני הזוג, מקור הקונפליקטים, דפוסי ההתנהגות שמרחיקים – והאפשרות לבנות קשר מחודש.
דרך עקרונות הפסיכולוגיה האינדיווידואלית נלמד איך ליצור זוגיות שמחזיקה לאורך שנים – כזו שיש בה שותפות, ביטחון, אינטימיות ותשוקה, גם אחרי מריבות, פערים ואתגרי החיים עצמם.
6 שיעורים
פסיכולוגיה, תורת הנפש, היא תחום במדעי החברה החוקר תהליכים נפשיים והתנהגות האדם.
היא עוסקת בהכרה וברגשות והקשר שלהם להתנהגות, ומנסה להשיב על השאלות:
מה המשמעות להיות אדם? מה מניע אותנו? מה גורם לסבל ולבעיות בתפקוד?
איך אפשר לרפא בעיות נפשיות והאם ניתן למנוע אותן?
בסדרה זו ניתן מענה לשאלות אלה על פי הפסיכולוגיה האינדיווידואלית של אלפרד אדלר.
היא מציעה הבנה הוליסטית, הומניסטית, מעשית ומעמיקה – ומזמינה נקודת מבט חדשה על האדם והטיפול בו.
1 | מבוא לפסיכולוגיה אינדיווידואלית |
2 | העיקרון החברתי |
3 | עיקרון ההוליזם |
4 | עיקרון המטרתיות |
5 | עיקרון הסובייקטיביות |
6 | עיקרון חופש הבחירה |
6 שיעורים
מה משפיע על מי שאנחנו? ואיך אפשר לפתח אישיות גמישה ובריאה יותר?
בסדרה זו נציג מהי האישיות לפי הפסיכולוגיה האינדיווידואלית, כיצד היא מתעצבת, מהם הגורמים המשפחתיים והחברתיים שמשפיעים על סגנון החיים, וכיצד ניתן, בטיפול ובחינוך, לתרום לפיתוח אישיות רחבה, גמישה ובעלת תחושת שייכות.
הקורס מציע מבט בהיר ומעמיק על אחד המושגים המרכזיים בתיאוריה של אדלר – סגנון החיים – ומספק כלים להבנת האדם כשלם, בתוך ההקשר החברתי והמשפחתי בו צמח.
1 | מאישיות לסגנון חיים |
2 | הגורמים החברתיים המשפיעים על עיצוב סגנון החיים |
3 | הגורמים המשפחתיים המשפיעים על עיצוב האישיות |
4 | המערך המשפחתי |
5 | האווירה המשפחתית ואישיות ההורים |
6 | סגנון החיים במפגש עם העולם |
6 שיעורים
למרות שרבים מאיתנו מצהירים שהדבר החשוב ביותר בחיים הוא לקיים מערכות יחסים טובות עם יקירינו – לעיתים קרובות אנחנו לא מצליחים להתנהג כפי שהיינו רוצים, ולא מצליחים ליצור ולשמר את הקרבה לה אנו מייחלים.
קרבה חברתית היא סדרת שיעורים על מערכות היחסים בחיינו – זוגיות, משפחה, עבודה וחברה – שמזמינה להסתכל בעיניים חדשות על הדפוסים שלנו, ועל האפשרות לחיות בקרבה, בלי לאבד את עצמנו.
1 | האדם הוא יצור חברתי |
2 | מי מתקשר? |
3 | זוגיות |
4 | המשפחה |
5 | תקשורת בעבודה |
6 | ריחוק חברתי בעידן הדיגיטלי |
6 שיעורים
מה עומד בינינו לבין הגשמה עצמית, תעוזה והיכולת לחיות את חיינו במלואם?
זו השאלה שמלווה אותי כבר שני עשורים – כחוקרת, מטפלת ומדריכת הורים.
סדרת ההרצאות לקפוץ למים מבוססת על עבודת הדוקטורט שלי ועל רב־המכר באותו השם, ומציעה הסתכלות חדה ופרקטית על אחת התופעות השכיחות והפחות מובנות – הימנעות.
במהלך ההרצאות נלמד לזהות את המנגנון ההימנעי, להבין ממה הוא מורכב, כיצד הוא משפיע על הבריאות הנפשית – ובעיקר, איך אפשר להשתחרר ממנו ולהחזיר את תחושת החיות, הסיפוק והמסוגלות.
במהלך ההרצאות נלמד לזהות את המנגנון ההימנעי, להבין ממה הוא מורכב, כיצד הוא משפיע על הבריאות הנפשית – ובעיקר, איך אפשר להשתחרר ממנו ולהחזיר את תחושת החיות, הסיפוק והמסוגלות.
1 | מהי הימנעות |
2 | הגורמים החברתיים המשפיעים על בחירת קו הימנעותי |
3 | מרכיבי ההימנעות וצורותיה |
4 | הקשר בין הימנעות להפרעות נפשיות נפוצות |
5 | מהימנעות להשתתפות מלאה בחיים |
6 | עקרונות מנחים לטיפול ולהדרכת הורים |
5 שיעורים
סדרת שיעורים על זוגיות בגישה אדלריאנית.
גם כשיש אהבה – הזוגיות לא תמיד מצליחה לשרוד את אתגרי החיים.
שחיקה, מריבות חוזרות, פערים בתקשורת ומיתוסים רומנטיים עלולים להרחיק.
הסדרה “לבחור בך שוב” נועדה להציע הבנה מחודשת של הקשר הזוגי, מתוך ראייה אופטימית.
בהשראת עקרונות הפסיכולוגיה האינדיווידואלית, נלמד:
איך נוצרים דפוסים בזוגיות?
כיצד ניתן לעבור ממאבקי כוח לברית של שותפות?
ואיך משיבים את החיבור, החברות והקרבה?
1 | הבחירה הגלויה והסמויה בבן/בת הזוג |
2 | ממלחמת עולם לברית עולם |
3 | אם רומיאו ויוליה היו נשארים בחיים |
4 | על מיניות ותקשורת זוגית – שיחה עם ד”ר זיוית אברמסון |
5 | הוא סבבה והכול… אבל – שיעור בונוס לאנשים שרוצים זוגיות אך שוב ושוב זה “לא יוצא” |
4 שיעורים
סדרת שיעורים על רגשות על פי הפסיכולוגיה האינדיווידואלית, שמטרתה להבין לעומק את תפקיד הרגש בחיים האנושיים.
במהלך הסדרה נלמד כיצד ניתן:
להבין את ארבעת תפקידי הרגשות בחיינו,
להרחיב את הנוכחות של רגשות מחזקים כמו אהבה, אופטימיות ושמחה,
ולהפחית את העוצמה, התדירות והמשך של רגשות שפוגעים בנו כמו קנאה, נקמנות, חרדה ודיכאון.
1 | מבוא לדינמיקה של הרגש האנושי |
2 | קנאה ונקמנות |
3 | חרדה ודיכאון |
4 | אושר, אהבה ואופטימיות |
עידוד (Encouragement) הינה מיומנות קריטית בכל תהליך ליווי, החיונית לשיקום תחושת הערך, הריפוי והצמיחה לקראת הגשמה עצמית:
“החיים שלנו מצטמצמים ומתרחבים בהתאם למידת האומץ שלנו”
אנאיס נין
עידוד (Encouragement) היא מיומנות קריטית בכל תהליך ליווי, החיונית לשיקום תחושת הערך, הריפוי והצמיחה לקראת הגשמה עצמית.
במפגש שלי עם אלפי מטופלים לאורך השנים, ראיתי שוב ושוב – המרכיב הקריטי שעומד בין אדם לבין הגשמת היכולות והרצונות שלו הוא אובדן האומץ (Discouragement).
לכן, הדבר החשוב ביותר שכל מי שמלווה אדם בתהליך של התפתחות, החל מהורות וכלה בטיפול, יכול לעשות – הוא להחזיר את האומץ.
הקורס “להחזיר את האומץ” מעניק ידע וכלים מעשיים לשיקום תחושת הערך ולפיתוח אומץ, ומייצר פריצות דרך אמיצות ומשמעותיות בטיפול, בחינוך, ובהובלת שינוי אישי וחברתי.
שיפור הדימוי העצמי וההערכה העצמית של האדם
צמצום הפער בין המצוי לרצוי בחייו
1 | הרצאת מבוא – איך איבדנו את האומץ ומדוע קריטי להשיב אותו |
2 | עיניים טובות ומיקוד בחיובי – שתי מיומנויות יסוד שמניחוֹת את הקרקע לעידוד אפקטיבי |
3 | מסגור מחדש – שימוש בפרופורציה, פרספקטיבה, נרמול ושותפות גורל כדי לעורר תנועה פנימית |
4 | חדר הסודות נפתח – כיצד החשיבה שמאחורי ההתערבות יוצרת עידוד מתמיר |
5 | לא להגיד – לשאול – זיהוי ושימוש נכון בסוגי שאלות שמעוררות אומץ ומוטיבציה |
6 | היה היה פעם – שימוש בסיפורים ומשלים כמנוף ליצירת שינוי תודעתי |
7 | אם זה לא היה מצחיק… – על התפקיד של הומור בהחזרת האומץ |
8 | זה כמו… – עבודה עם מטאפורות לשינוי תפיסתי ורגשי |
9 | אוצר העוצמות בזיכרונות מוקדמים – גישה למקורות הפנימיים של אומץ וערך עצמי |
10 | הסיפור שלך, אחרת – טכניקת “אני אספר לך את סיפור חייך” כהתערבות מעודדת |
11 | אינטגרציה וסיכום – הדגמה משולבת של מכלול המיומנויות |
12 | הרצאת בונוס: עידוד דרך הסיפור בשישה חלקים |
6 שיעורים
הקורס למי שרוצה לדעת בכל רגע מה הוא עושה – ולמה.
“טיפול הוא לא מה שאנחנו יודעים, אלא מה שאנחנו עושים עם הידע שלנו.”
ד״ר אנאבלה שקד
הקורס מעניק מבט צלול על מה שמתרחש בפגישה הטיפולית, ומלמד כיצד להפוך כל שיחה למעשה מחולל שינוי.
הוא מפתח מצוינות בזיהוי החומר הפעיל של הטיפול – ההתערבות, ומנחה כיצד לנסח, לבחור ולבצע אותה באופן מדויק, כך שתהפוך כל דיאלוג משמעותי לפעולה טיפולית ממוקדת, אמיצה, ואפקטיבית.
כאשר מבינים את המעשה הטיפולי לעומק, גם מילה, שאלה או שתיקה – נטענים בכוונה שמובילה לשינוי.
הקורס מיועד לנשות ואנשי טיפול המבקשים להפוך שיחה משמעותית להתערבות טרנספורמטיבית – וליצור מרחב בטוח, שמאפשר גם את האתגר הנדרש כדי לערער תפיסות מגבילות ולהניע תנועה עמוקה.
1 | הפילוסופיה של הטיפול – העמדה של המטפל כפי שהיא באה לידי ביטוי בעבודתו. |
2 | בריאות נפשית והבנת הפנייה לטיפול – מיפוי מטרות המטופל לעומת מטרות הטיפול, והקשר שלהן לבריאות נפשית. |
3 | מטרות ומרכיבי הטיפול – הגדרה מבנית של מטרות טיפוליות. |
4 | הקשר הטיפולי – סטינג, חוזה, אינטר-סובייקטיביות וההיבטים הקריטיים של המפגש הראשון. |
5 | התערבויות I – שאילת שאלות והפגנת חוסר הבנה. |
6 | התערבויות II – גישה נרטיבית ככלי טיפולי. |
7 | התערבויות III – עקרונות יישומיים להובלת שינוי דרך התערבויות טיפולית. |
8 | קונפרונטציה אמפתית. |
9 | רגשות בטיפול – הבחנה בין רגש שמצדיק לרגש שמניע. |
10 | סיום טיפול – כיצד להיפרד מתוך קרבה. |
11 שיעורים
קורס מקצועי מתקדם לנשות ואנשי טיפול ללימוד אומנות טיפוח התחושה החברתית: מיומנות טיפולית קריטית להגברת הבריאות הנפשית, הסיפוק וההגשמה העצמית של המטופלים.
תחושה חברתית היא היכולת והנכונות לשתף פעולה ולתרום. היא הבסיס לבריאות נפשית, חוסן והגשמה עצמית. תחושה חברתית היא יכולת מולדת שניתן לפתח ולטפח. טיפול הוא הזדמנות נדירה לעשות זאת.
הקורס “כפר שלם – האחר בחדר הטיפולים” משלים חוליה חסרה בהכשרת מטפלים: ההתייחסות לאחרים משמעותיים בחיי המטופל והיחס אליהם. מתוך כך, מתפתחת תחושת שייכות, והמטופל מתקרב לאדם שהוא שואף להיות.
“כל יצור אנוש חותר למשמעות, אולם רבים טועים כאשר אינם מבינים שהמשמעות במלואה, חייבת להיות נטועה בתרומתם לחייהם של אחרים.”
אלפרד אדלר
הבנה מעמיקה של המושג “תחושה חברתית”
כלים יישומיים לפיתוח תחושה חברתית בחדר הטיפולים
איך להפוך את המטופל לשותף בתהליכי שינוי חברתיים
שיטות להעצמת הקשרים החברתיים של המטופל
1 | הרצאת מבוא – מעבר לעצמי: היכרות עם המושג “תחושה חברתית” והצגת הרציונל ליצירת שינוי אישי דרך הרחבת התחושה החברתית |
2 | תחושה חברתית – הבסיס לחיים משמעותיים |
3 | לטיפול מגיע כפר שלם |
4 | להבין את האחר: טכניקה פסיכודרמטית חיונית בהבנת האחר |
5 | להנכיח את האחר בלי לאבד את הנוכח |
6 | מודעות עצמית: הבסיס לתחושה חברתית |
7 | סוגיות זוגיות בטיפול פרטני I |
8 | סוגיות זוגיות בטיפול פרטני II |
9 | מודל ארבעת השלבים מול יחסים מורכבים |
10 | חמש טכניקות מתקדמות לפיתוח תחושה חברתית |
11 | חינוך לתחושה חברתית ואינטגרציה |
11 שיעורים
בקורס הזה נלמד כיצד לתרגם תובנות לפעולות משנות מציאות.
דרך הבנה עמוקה של חסמי העשייה ושימוש בטכניקות מעולם האימון, נבין מה מונע ממטופלים לפעול – ואיך אפשר לעזור להם לעשות את מה שחשוב להם באמת.
אנשים יכולים להבין הכל – ועדיין לא לעשות עם זה כלום.
או לפעול שוב ושוב בניגוד לרצונותיהם ולהיגיון הבריא.
המפתח לשינוי בחיים טמון לא רק בתודעה – אלא בפעולה.
הקורס משלים חוליה חסרה בהכשרת רוב המטפלים:
איך לעבור מהתובנה – למימוש בפועל. כך שהטיפול לא רק יקל על מצוקה – אלא יאפשר הגשמה.
מטפלים שמכירים רק את עולם הכוונה, אך לא יודעים להוביל לשינוי התנהגותי – לא יכולים להבטיח תוצאה.
הטיפול נשאר תומך – אבל לא מחולל שינוי.
היכולת לעזור לאדם לתפקד טוב יותר – היא שמביאה לרווחה נפשית אמיתית, לבניית מערכות יחסים מיטיבות, ולצמצום הפער בין הרצוי למצוי.
1 | הרצאת מבוא: הפרדיגמה של עולם הטיפול בקשר לתפקוד |
2 | מהו אימון? איך זה עובד, ואיך זה יעבוד בקליניקה? |
3 | יצירת החיים מהעתיד להווה. שתי רמות של הקשבה אימונית: לנאמר ומעבר לנאמר. שאלות אימוניות |
4 | יצירת תמונה עתידית מיטבית מכוונת ומניעה לפעולה. |
5 | ארבע רמות הקשבה אימונית: לאנרגיה, לשפה, לערכים, למחויבות |
6 | מחזון למטרות. הגשמה: הפיכת רעיון לגשמי. הקשבה אימונית לחוזקות |
7 | עבודה עם התנגדויות: שלוש רמות הקשבה אימונית (וטיפולית): לפרדיגמות, להתנגדויות, למה שלא נאמר. |
8 | אומנות התכנון: יצירת היתכנות, התגברות על מכשולים |
9 | עיצוב פעולות: הפיכת מטרות לפעולות. תרגול תגובות חדשות |
10 | ניהול משאבים: ניהול עצמי בזמן, מיקוד עדיפויות |
11 | יצירת מודעות לבחירות ולמחירים של הבחירות
|
12 | העצמה: עידוד וחיזוק הרצון והערכים |
13 | בקרה: בחינה של התוצאות של הפעולות ויצירת המשכיות והתמדה |
14 | חישוב מסלול מחדש |
15 | אינטגרציה וסיכום, סיום תהליכים. |
רשימת 104 השאלות הטובות ביותר שלי כמאסטר קואץ’
מהשאלות האימוניות הטובות ביותר שלי – כלי עוצמתי לעבודה טיפולית שמקדמת חשיבה, מודעות ופתרון בעיות
על קידום תהליכי שינוי, עיבוד רווחים והפסדים, והחזרת האומץ במסע להתפתחות
15 צורות של הקשבה אימונית – שפותחות דלת להבנה עמוקה והשפעה טיפולית מעשירה
כל מה שצריך כדי להפוך הקשבה אינטואיטיבית לכלי מדויק בהבנת הסובייקטיביות של המטופל
10 שיעורים
קורס למטפלות ומטפלים שרוצים להבין איך בונים קליניקה יציבה ורווחית – בלי לוותר על הערכים, וללא תחושת הצפה.
בתוך מרחב הטיפול מתקיים קשר מורכב עם כסף.
לרבים מאתנו יש עכבות ותפיסות מגבילות – שמקשות לפעול, לגבות, או להרחיב את העשייה שלנו.
הקורס עוסק בפן העסקי של פרקטיקה פרטית.
הוא מציע שפה שמבוססת על ערך, חזון והגשמה.
נעסוק בערך המקצועי, בהצעת השירות, בתמחור, ביחס לכסף, ובדרכים ליצור קליניקה שמביאה רווח – גם כלכלי וגם אישי.
1 | הסיפור שלה – הסיפור שלך |
2 | החזון שלך |
3 | הייחודיות שלך |
4 | ההצעה שלך |
5 | הכסף שלך |
6 | אתגר הכסף |
7 | השיווק |
8 | ניתוחי מקרה I |
9 | ניתוחי מקרה II |
10 | התוכנית שלך |
10 הרצאות
אתגר ההורות הוא קורס להורים – וכמשאב משמעותי גם לאנשי ונשות טיפול.
הקורס מציע תשתית תיאורטית ויישומית להורות אפקטיבית, מבוססת ערכים, שמיועדת לגדל ילדים מוכנים לחיים, עם מסוגלות עצמית גבוהה, ביחסים טובים ובאווירה בטוחה, נעימה ומעצימה.
הקורס מתאים הן להורים והן למטפלות ומטפלים המלווים הורים, ומבקש להחזיר את הזרימה, השלווה וההנאה הביתה.
1 | הרצאת מבוא – המקור לבעיות, המעיין של הפתרונות
|
2 | מהי הורות אפקטיבית? |
3 | פיתוח תחושת שייכות – חלק א’ |
4 | פיתוח תחושת שייכות – חלק ב’ |
5 | פיתוח תחושה חברתית – חלק א’ |
6 | פיתוח תחושה חברתית – חלק ב׳ |
7 |
אימון לשיתוף פעולה – חלק א’
|
8 | אימון לשיתוף פעולה – חלק ב׳
|
9 | להבין את ההתנהגות של הילד |
10 | הלכה למעשה – ליישם את השינוי בבית |
11 | החזון ההורי |
4 שיעורים
מתי צחקת לאחרונה מהדברים הרציניים באמת?
סדרת הרצאות להתפתחות אישית, שמזמינה להתבוננות עמוקה, אמיצה ומחויכת בעצמנו, במציאות שבה אנחנו חיים ובקשרים שאנחנו יוצרים עם אחרים.
בכל שיעור תמצאו רעיונות מפתיעים, כלים יישומיים ופרספקטיבה חדשה על החיים – עם הרבה הומור, חדות מחשבה וניצוץ פילוסופי.
הסדרה משלבת בין תובנות מהפסיכולוגיה האינדיווידואלית לבין חוויות יומיומיות – ומעוררת חשיבה ותנועה.
1 | החיים הם… מה שאנחנו עושים מהם |
2 | ברוכים הבאים לכדור הארץ |
3 | התפתחותם של קונפליקטים ופתרונם |
4 | אומנות ההגשמה |
משך הסדנה: 3 שעות
טכניקת פסיכודרמה ייחודית המבוססת על עקרונות הפסיכולוגיה האינדיבידואלית של אדלר.
באמצעות הדמיה של “עסקה נפשית” – רכישת תכונות נחשקות בתמורה לוויתור על דפוסים שכבר אינם משרתים – מתאפשרת חקירה חיה של חופש הבחירה והמחירים שהוא גובה.
המשתתפים מתנסים בטכניקה שעוקפת התנגדויות ורציונליזציות, ומאפשרת לברר מה באמת רוצים, מה עוצר – והאם יש נכונות לשלם את המחיר של שינוי.
משך הסדנה: 3 שעות
מזמין מבט רענן ומטלטל על אחד המושגים הבסיסיים ביותר בטיפול: מודעות עצמית.
נבחין בין מודעות שמובילה לאחריות, בחירה ותנועה – לבין מודעות שמייצרת תחושת בהירות מדומה, ומשמרת הימנעות והצדקה.
נבין כיצד התבוננות פנימית, שבעיני רבים היא יעד – עלולה להיות דווקא מה שמקבע את הקיים.
נלמד לזהות דפוסים והצדקות לא כדי לפרש – אלא כדי לברר מה הם מונעים ומה הם משרתים, ונפתח מודעות אחרת: כזו שמקדמת תנועה, צמיחה ואומץ לבחור באמת.
משך הסדנה: 3 שעות
נועה שטרן ליפשיץ חושפת את המנגנונים הפיזיולוגיים של סטרס, ומלמדת דרכים לויסות מערכת העצבים – ביומיום ובמצבי קיצון.
אנאבלה שקד מעמיקה בקשר בין דפוסי אישיות לבין סטרס מתמשך, ומלמדת כלים להתמודד עם לחץ ממושך באופן מדויק ועם זאט־פשטות.
הידע שלה הוא מקור בלתי נדלה של חוויות, מידע ושיטות מעשיות שבשילוב עם תהליך ההוראה החם, המהנה והיצירתי שלה, אפשרו לי לגלות וליישם בפרקטיקה המקצועית שלי דרכים יעילות לליווי אנשים בפסיכותרפיה וייעוץ משפחתי.
אני מוקירה מאוד את פגישתי עמה והאפשרות ללמוד בכל תוכנית אפשרית. המסטרלקאס הוא השילוב המושלם בין התיאוריה האדלריאנית לפרקטיקה, כדי להעמיק את ההבנה בהמשגה ובגישה למקרים אמיתיים”
במהלך הדיונים, כל השאלות נענות ומופקת למידה משמעותית. כל מפגש הוא הזדמנות לצמוח באופן אישי ומקצועי ולשפר את היכולת שלנו לעזור למטופלים שלנו בפרקטיקה הפרטית.
זה עוזר לי להרחיב את נקודת המבט שלי על
האדם, למצוא את החלק המעשי של פסיכולוגיית השימוש הזו. זה משפר את החיים שלי ואת
החיים של האנשים שאני בקשר איתם, הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית.
בחיי האישיים זוהי העשרה מתמדת ביחסים הבין-אישיים שלי:
בחיי הנישואין, בחיי כאם למשפחה גדולה, בקשר עם הוריי ואחיי, חבריי וכו’ וכמובן עם עצמי.
בחיי המקצועיים, זה נותן לי מבט מורחב יותר על הפרשנויות שמתחילות מהסובייקטיביות שלי. כך שזה עוזר לי להתחבר טוב יותר למשפחות שפונות אליי ולהציע את העידוד והתמיכה שהם צריכים בתהליכים שלהם”.
המפגשים לא יסולא בפז. זו זכות והזדמנות נהדרת כי עם אנאבלה אתה תמיד, תמיד לומד משהו חדש.