מדריך הישרדות לישורת
האחרונה של החופש הגדול

מדריך מעשי, קצר וענייני שיעזור לכם לסיים את זה בשפיות

בהדרכת ד״ר אנאבלה שקד

הורים יקרים, כשהכוח כבר נגמר, זה מה שיציל לכם את השבועיים האחרונים של החופש הגדול

מדריך הישרדות לישורת האחרונה של החופש הגדול

מדריך מעשי, קצר וענייני להורים בהדרכת ד"ר אנאבלה שקד

לפניכם 5 סרטונים קצרים, מסודרים בצורה קלה לצפיה גם כשאתם מותשים. פשוט תעברו בנוחות אחד אחד, מדובר בדקות ספורות בלבד. מקוה שתהנו

מתנה: הדרכת
"אתגר ההורות"

הקדמה

שלום אמא, שלום אבא. אם
עוד לא יצא לנו להכיר, אני
דוקטור אנאבלה שקד ואני
אשמח מאוד להיות המדריכה
להורות שלכם.

ללוות אתכם בדרך עם הידע, הכלים
והתמיכה שאתם צריכים כדי
להגשים את ההורות עליה אתם חולמים.

חלק 1 – החזון

אני לא מאמינה בפתרון בעיות
ועוד פחות בכיבוי שריפות.
כשיש בעיות אני מחפשת בשני כיוונים.

הראשון הוא מאיפה הן באות?
מה התשתית שאפשרה
להן להיווצר? מדוע יש תקלות?
ובדרך כלל זה היעדר של
תחושת שייכות, אימון לחברותיות
או אימון לשיתוף פעולה.

חלק 2 – תכנון

לאחר שהבנו את ה”מה”- 
מה אנחנו רוצים מהקיץ, מהחופשה,
מהמשפחה שלנו בתקופה הזאת,
הגיע הזמן לייצר היתכנות,
לתכנן את האיך. 

בנג’מין פרנקלין אמר “אם אתה נכשל
בתכנון, אתה מתכנן להיכשל”.
אל תבנו יותר מדי על זרימה וספונטניות.

חלק 3 – תקציב

אחד הכלים החשובים שיש לנו כדי
לתכנן דברים בצורה ממש ממש טובה,
הוא הנושא של תקציב. 

חלק 4 –  כללים

בשיחות האלה המשפחתיות,
אני רוצה להציע לכם כמה כללים שומרים.
אני רוצה להציע לכם שתעשו רק דברים שכולם נהנים מהם.

כולם אני מתכוונת גם לכם ההורים.

חלק 5- בקרה

וכבר כמעט לקראת סיום, נשארה לנו עוד פינה לסגור, זוהי הבקרה.

אנחנו לא צריכים לעבור את כל הקיץ
בשביל להגיד “זה היה טוב” או “זה היה רע”.
אנחנו יכולים בכל יום לשאול את עצמנו
שלוש שאלות שיעשו הבדל ממש ממש גדול.

סיכום השלבים

בונוס 

מדריך עם תרגילי הרגעה בדקה לילדים ולהורים

מאת נועה שטרן ליפשיץ

אני יודעת שאם הגעת לפה זה אומר שיש לך צורך לעשות שינוי – להפחית סטרס ולהרגיש סוף סוף שלווה ורגיעה, אני קוראת לזה איזון. קודם כל חשוב לי לומר לך – כל הכבוד! שזיהית את הבעיה ואני מאמינה בכל לבי שהמדריך הזה הוא צעד ראשון ישים ופרקטי לעבר הפתרון. זהו הסרטון הראשון בסדרה:
למה כל כך קשה לנו להירגע ואיך לעשות זאת למרות הקושי?
למה בעצם אין באפשרותנו להרפות את הגוף על אף שזה מכביד עלינו? גורם לנו לכאבים ולהחזקת יתר? התשובה היא פשוטה, המנגנון לא בשליטנו, אפשר לקחת נשימה ולהקל על המצפון. למה בעצם? כי בשלב כלשהו, חוויה או התמודדות שעברנו בחיים, המח החליט לכונן את רמת הדריכות לרמה מסויימת, שנדרשת על פי דעתו להישרדות בחיים האלה. רגעים מצטברים “אני צריכה לעשות הכל בעצמי” “אין לי על מי לסמוך או להישען” “אף אחד לא יעשה זאת טוב כמוני” מקבעים תוצאה של החזקת מתח בגוף במצב גבוה לזמן בלתי מוגבל חשוב לי להגיד לך- זה בר שינוי! יש בגופנו מערכת רוגע שמושפעת מעצב מיוחד בגוף שנקרא עצב הוגאוס. עצב הואגוס הוא עצב הגולגולת הארוך ביותר בגוף, הוא יורד מהמח, מעצבב את רוב האיברים ויוצא מאיזון בכל מצב של מחלה או סטרס מתמשך.. באמצעות גירוי שלו אנו מפעילים מנגנוני רגיעה, הפחתת סטרס ויכולות אנטי דלקתיות. מחקרים אף מוכיחים שגירוי עצב הוגאוס באמצעות גירוי חשמלי שיפר סימפטומים רבים לרבות דיכאון, דלקת פרקים ואפילפסיה. אך גם ללא גירוי חשמלי אנחנו יכולים להפעיל את העצב החשוב הזה בפעולה פשוטה מהירה שתתן אפקט רוגע מיידי. אתם חייבים לנסות.
כאשר אנחנו חווים סטרס או טראומה אנחנו לעיתים מעבדים את החוויה באונה הריגשית בלבד, התרגיל הבא תורם לעיבוד החוויה ברמה הקוגניטיבית. בתרגיל זה מייצרים גירוי דו צדדי של הגוף , תרגיל חיבוק הפרפר מתאים לאנשים פיזיים, שקל להם להירגע ע”י גירוי תחושתי. התרגיל מפעיל את מערכת העצבים הפרה סימפטטית ומייצר רגיעה. מתחילים בהעלאת 3 אסוציאציות חיוביות כדי לייצר מרחב בטוח ולאחר מכן מבצעים את חיבוק הפרפר ל20-30 שניות. ניתן לעשות הפסקה ולחזור על התרגיל פעם נוספת מתאים מאוד גם לילדים. נסו בעצמכם.
להגיד בקול 5 דברים שאני רואה- כל דבר במרחב “אני רואה שולחן” “אני רואה כוס על השולחן” לגעת ב 4 דברים לחוש את הטקסטורה- “העץ ממנו עשוי השולחן” “הבד של החולצה שלי” לשים לב ל3 דברים שאפשר לשמוע- קולות של רכבים, ציפורים, הרעש של המזגן, קצב הנשימה והדופק. להריח 2 דברים-להגיד בקול רם אני יכולה להריח את השיער שלי (וממש להריח אותו) אני יכולה להריח את החולצה שלי. דבר אחד שאפשר לטעום- משקה או מאכל, ואפילו לשים לב לטעם של הרוק שלי, לטעום את קצות האצבעות. אפשר לדאוג להבא לסוכרייה בתיק. הטכניקה מסייעת בקרקוע, הפחתת הצפה ריגשית, טיפול/מניעה בהתקפי חרדה
מערכת הסטרס שלנו מופעלת במטרה לשמור עלינו, אבל פעמים רבות הגוף מפעיל אותה כתגובה לאיום שאינו ממשי – כלומר אין סכנה אמיתית לחיינו ברגע זה. במצבים אלו נרצה לרסן ולהרגיע את פעילותה על מנת לחזור למצב רגיעה. בתרגיל זה נרצה לחזור על כמה משפטים פשוטים ולהגיד לעצמנו בלב או בקול רם כל משפט 3 פעמים.

אני מקווה שהמדריך הזה העשיר את ארגז הכלים ההורי שלך.


זו הייתה רק טעימה של דרך הורית אפקטיבית

שעוזרת להתמודד עם כל האתגרים שלכם כהורים. 

אם טעמתם כאן משהו משמעותי, תחשבו
איזה שינוי יקרה לכם ולילדים שלכם כשתקבלו

הדרכה בה אלמד כיצד להיות ההורים

שמגיע לכם להיות ומגיע לילדים ולילדות שלכם שתהיו,

 

כך שהילדים יגדלו עם חוסן נפשי וביטחון עצמי

ואתם לא רק תשרדו את התקופה הזאת אלא

תפתחו יכולות ועוצמות חדשות.

 

וזה מה שנעשה בהדרכה המיוחדת

“אתגר ההורות” ביום שלישי, 9.9, בין השעות 20:30 – 22:00

אני רוצה להצטרף להדרכת ההמשך ב - 9.9.24

Sign up now

אני מבטיחה לכם שתוך שעה מתחילת הדרכת

“אתגר ההורות” תדעו:

מה גורם להמון הורים אכפתיים, אוהבים ומשקיענים לגדל

ילד שמאוד קשה לו, ומאוד קשה להיות איתו ולידו.

לאילו תכונות והרגלים עלינו להכין את הילדים והילדות

בחיים, ומה אנחנו עושים במקום, שלא נותן לזה לקרות?

הדרך החכמה איתה הורים מיומנים מונעים מהילדים והילדות

להפוך למבוגרים מסכנים ותובעניים.

מדוע לעתים קרובות גם השקעה של המון אנרגיה

בילדים לא מפיקה התקדמות.

איך אפשר להכשיר את עצמך למקצוע ההורות בקורס מרוכז ואפקטיבי.

אני רוצה להצטרף להדרכה מיוחדת ב - 9.9.24

Sign up now

© כל הזכויות שמורות לד"ר אנאבלה שקד