ד״ר אנאבלה שקד

מציגה

ההזדמנות שלך ללמוד לנתח זיכרונות ילדות מוקדמים –
ולגלות את האוצרות החבויים בהם: תובנות ייחודיות מהעבר
שיש להן רלוונטיות קריטית לחייו של אדם כאן ועכשיו.

״זיכרונות ילדות מוקדמים אינם רק שאריות מעבר, 

אלא מטאפורות חיות המגלות את ההיגיון הפנימי של האדם. 

הם אינם עוסקים במה שהיה, אלא במה שההווה דורש.״

אלפרד אדלר

פענוח זיכרונות ילדות הוא כמו הבנת הכתב הסודי של מפה עתיקה.
זו מפה שמובילה אל אוצר שהוסתר בכוונה רבה, כדי לשמש את בעליו בעתיד.

זיכרונות ילדות מוקדמים (זי”מ) אינם רשמים ביוגרפיים-
הם נרטיבים סובייקטיביים ומכווני מטרה.היכולת לנתח זי״מ מעניקה למטפל.ת יתרונות קליניים מיידים:

  • גישה ישירה ומהירה להיגיון הפרטי של האדם – דרך מטאפורות אישיות.
  • זיהוי דפוסי החשיבה, הרגש והפעולה שמעצבים את יחסיו עם עצמו ועם העולם. 
  • חשיפה של תנאי השייכות וההצלחה, ושל אסטרטגיות ההתמודדות שגובשו בילדות.

וגם , יכולת לתכנן התערבויות מותאמות מתוך חומרי החיים של המטופל עצמו.

הידע הזה מפתח שלוש יכולות טיפוליות ייחודיות:

יצירתיות וחדות קלינית – היכולת לגלות עוד ועוד שכבות בזיכרון, שמעשירה את ההבנה ואת החוויה.

שותפות עם המטופל.ת – ניתוח הזיכרון הופך למסע משותף שבו המטפלת והמטופל Co-Creators של נרטיב חדש.

פתיחות לקסם – נוכחות טיפולית שמאפשרת למטאפורות ולדימויים להפתיע ולחשוף רבדים חדשים.

יצירתיות וחדות קלינית – היכולת לגלות עוד ועוד שכבות בזיכרון, שמעשירה את ההבנה ואת החוויה.

שותפות – ניתוח הזי”מ הופך למסע משותף שבו המטפלת והמטופל Co-Creators של נרטיב חדש.

פתיחות לקסם – נוכחות טיפולית שמאפשרת למטאפורות ולדימויים להפתיע ולחשוף רבדים חדשים.

מה קורה בקליניקה בלי הידע הזה?

כשלא מבינים שזיכרונות ילדות מוקדמים אינם תיעוד היסטורי אלא כלי השלכתי,
הם הופכים לאמצעי הצדקה של רגשות ופעולות של המטופל בהווה.

בלי היכולת לזהות את התכלית של הבחירות שהמטופל עושה,
המפגש נשען בעיקר על אמפתיה, הכלה והזדהות עם נקודת המבט הסובייקטיבית,
וכך מוחמצת האפשרות לגלות ולהעצים את הכוחות שיכולים לחזק אחריות אישית ולהניע שינוי.

הבחירות שנחוות על ידי המטופל כהכרחיות
הן למעשה אסטרטגיות מוקדמות שהתעצבו בילדות כדי להבטיח ביטחון ושייכות.
בהווה, הן גובות מחיר כבד: מצוקה נפשית, קשיים ביחסים, תפקוד חלקי וחסמים בצמיחה.

כשלא מפענחים את הזיכרונות כמטאפורות טליאולוגיות,
מחמיצים את ההזדמנות לראות את הקשר הישיר בין סגנון החיים המוקדם לבין הקשיים בהווה.
התמונה של המטפל היא חלקית בלבד,
והטיפול לא נוגע בליבת הדפוסים שמכוונים את חיי האדם.

מה אני מבטיחה לכם?

כשתקשיבו לסיפור של זי”מ, לא תקבלו אותו כהסבר בלבד למדוע המטופל הוא כפי שהוא, ולא תגיבו רק באמפתיה.
תדעו לראות בזיכרון מפה שמובילה למידע קריטי ורלוונטי כאן ועכשיו.

תרגישו שיש לכם שיטה ברורה לחשוף מתוך זיכרון ילדות את המסקנה המרכזית שהמטופל גיבש בילדותו – זו שמחברת בין רגשותיו, מחשבותיו ופעולותיו בהווה.
תראו איך מתוך זיכרון יחיד נולדות תובנות חדשות, שמכוונות את העבודה הטיפולית בדיוק מרשים.

צעד אחר צעד, תרגישו איך היכולת שלכם להבין ולקדם את המטופל מתחדדת.
המפגשים יהפכו להזדמנויות שבהן מטופלים חווים הבנה חדשה של עצמם ומתאפשרת בחירה אחרת.

הידע והכלים שתרכשו יעשירו אתכם לא רק כמטפלים.
גם בחיים האישיים תגלו איך זיכרונות חושפים כוחות, ערכים ותשוקות, ותוכלו לשמש מודל עבור אחרים.

וכשהמפגשים יובילו שוב ושוב לתובנות חדשות ומשמעותיות, המסוגלות שלכם תגדל, הסיפוק יתחזק,
והזרימה של מטופלים חדשים לקליניקה תהיה טבעית – בזכות מי שכבר חוו את השינוי אצלכם,

ולעולם לא תפסיקו להתפעל מן האוצר החבוי בזיכרונות ילדות מוקדמים.

״הזיכרון פועל כמו דף בוויקיפדיה: אפשר להיכנס לשם ולשנות אותו, 

אבל גם אחרים יכולים לעשות זאת.״

אליזבט לופטוס

הקורס

מבנה הקורס ושיטת הלימוד

מטרת הקורס

להפוך את זיכרונות הילדות מכלי מוכר אך לא מנוצל –
למפתח טיפולי עוצמתי.

 כלי שמאפשר 

אבחון מהיר של סגנון החיים,

גילוי התובנות הייחודיות שמכוונות את ההווה

ותכנון התערבויות מותאמות אישית שמבוססות על חומרי חייו של המטופל עצמו.

בסוף הקורס יהיו בידיך היכולות הבאות:

לאסוף זיכרונות ילדות משמעותיים – בעיתוי ובאופן הנכון.

לשאול את השאלות שמגלות את משמעות הזיכרון בעבור המספר, ואת המסקנה שהוא הפיק ממנו.

לקרוא ממדים שונים בזיכרון ולחשוף שכבות מידע שונות ומגוונות.

לפתח שפה מטאפורית ייחודית ואינטימית עם המטופל.

להבין את המשמעות הטליאולוגית של הזיכרון: כיצד המסקנה שהמטופל גיבש בילדותו ממשיכה לכוון את חייו בהווה.

לזהות דפוסים חוזרים בזיכרונות שונים ולהסיק מהם תמות מרכזיות שמעסיקות את המטופל.

להכיר שיטות שונות לניתוח זי״מ, ולבחור מתוכן את המתאימה ביותר.

לעבוד באופן דיאלוגי עם הזיכרון, כולל שליטה בטכניקת “הבנייה מחדש” לשינוי נרטיב.

להעריך את התקדמות התהליך הטיפולי דרך השינויים שמופיעים בזי״מ.

לנסח מסרים רלוונטיים מתוך הזי״מ, ולהפוך אותם לנקודת מוצא להתערבות טיפולית מדויקת

הקורס יאפשר לך להגיע לליבת הדפוסים שמעצבים את חיי המטופל, והיכולת ליצור תובנות שמקדמות תנועה וצמיחה.

Press here

סילבוס הקורס:
זיכרונות ילדות – מדע וקסם בפסיכותרפיה

 המשמעות של זיכרונות ילדות לעבודה קלינית
האוצר החבוי בזיכרונות הילדות והאפשרות לגלות אותו

כיצד מזמינים זיכרונות ילדות.
דרכי התמודדות עם התנגדות או קושי להיזכר
שאלות קריטיות להבנת המשמעות והמסקנה של הזיכרון.

המשמעות של זיכרונות ילדות לעבודה קלינית.
האוצר החבוי בזיכרונות הילדות והאפשרות לגלות אותו.

גילוי הכוחות והעוצמות החבויים בזיכרונות הילדות.
כיצד זיכרון משרטט משאבים ויכולות חבויים או נשכחים.

איתור אסטרטגיות החיים המשתקפות בזיכרון
זיהוי ההיגיון הפרטי שמכוון את הבחירות בהווה

דפוסים חוזרים ותמות מרכזיות: כיצד לזהות ולתרגם לסגנון חיים
הקשר בין זיכרונות שונים והיכולת לראות התפתחות בעלילה ושינוי בטיפול. 

סקירה של גישות מרכזיות לניתוח זיכרונות ילדות (אדלר, דרייקורס, פפר, פיטרסון ואחרים)
נקודות המפגש והשוני בין גישות שונות.
יתרונות ומגבלות של כל שיטה
תרגול בבחירת שיטת ניתוח בהתאם למטופל ולסיטואציה.

זיכרונות כמטאפורות שמשרתות מטרה: מהו המסר הסמוי שהן נושאות?
הבחנה בין זיכרון כהסבר, כהצדקה או כתכלית לחיים בהווה.
זיהוי המסקנה שהמטופל גיבש בילדותו וכיצד היא ממשיכה להנחות אותו היום.

שימוש בזי״מ כדי לגעת בחסמים ולפתוח אפשרויות חדשות לתנועה.

כיצד לשוחח עם הזיכרון ולבנות מחדש את משמעותו.
מה קורה כשמפרשים את הזיכרון אחרת, או כשמעדכנים את המסקנה הטליאולוגית.
לעבור מאמפתיה לנרטיב הקיים להכוונה לשינוי.

כיצד להשתמש בזיכרונות הילדות של המטפל.ת עצמו.ה.
זיכרונות כמראה להתקדמות מקצועית וכתמיכה בתהליך עם מטופלים.

חיבור כל הרבדים של העבודה עם זיכרונות הילדות
סיום תהליכים ויצירת נקודות מפנה מתוך הזיכרונות

שכר לימוד

2540 ₪ כולל מע"מ

במקום 3540 ₪

sign up

וגם מתנות מיוחדות בהרשמה עכשיו

הקורס שיעורים בפסיכולוגיה אינדיבידואלית.

בשווי 1200 ₪

הקורס האישיות על פי אדלר.

בשווי 1200 ₪

מדריך “מזל של חרוצים”

 6 השלבים לבניית פרקטיקה משגשגת

בשווי 900 ₪

הקורס שיעורים בפסיכולוגיה אינדיבידואלית. 

בשווי 1200 ₪  

הקורס הבנת האישיות על פי
אדלר.

בשווי 1200 ₪ 

מדריך “מזל של חרוצים” 6 השלבים לבניית פרקטיקה משגשגת 

בשווי 900 ₪

בהרשמה עכשיו!
שווי ההנחה והמתנות 4570 ₪

יש גם אחריות:

אם לאחר השיעור השני לא הרגשת את הפוטנציאל של השינוי בפרקטיקה

אפשר להפסיק ולקבל בחזרה 80% משכר הלימוד

Press here

לא משנה אילו אירועים התרחשו בילדות, מה שמשפיע הוא האופן שבו האדם זוכר אותם וכיצד הוא מעניק להם משמעות. הזיכרון נבחר כדי להדגיש רעיון מנחה – תכלית לחיים.”

אלפרד אדלר

על ד״ר אנאבלה שקד

ד”ר אנאבלה שקד היא מומחית בינלאומית לפסיכולוגיה אדלריאנית והיישומים שלה: פסיכותרפיה, הדרכת הורים והתפתחות אישית.

היא מייסדת בית הספר לפסיכותרפיה במכון אדלר, ומרצה בכירה בתוכנית לייעוץ אדלריאני באוניברסיטת רמון ליול בברצלונה. בנוסף, היא סופרת ומרצה מבוקשת ברחבי העולם.

במהלך דרכה המקצועית למדה אצל מורים דגולים לניתוח זיכרונות ילדות מוקדמים – בהם ד”ר זיוית אברמסון, ד”ר רחל שיפרון, מיקה כץ, איבון שורר וד”ר נירה כפיר. כדרכה תמיד, הפכה את האוצרות שלמדה לשיטות שמטפלים יכולים להבין וליישם בעצמם – ולא רק להתבונן בהתפעמות בעבודתם של אחרים.

אנאבלה רואה בטיפול מפגש ייחודי שדורש כוחות יצירתיים. היא מתנגדת לעבודה על פי פרוטוקולים, שלדעתה מקטינים את רוח האדם ואת הייחודיות של המפגש הטיפולי. במקום זאת, היא בוחרת בכלים שמגרִים את היצירתיות של המטפלת ושל המטופל. לכן, זיכרונות הילדות הם כלי משמעותי בפרקטיקה הטיפולית, ומספקים שילוב נדיר של עומק אינטלקטואלית וקסם שמתרחש בכל פעם מחדש.

אנאבלה נחשבת מורת דרך לנשות ואנשי טיפול השואפים לשכלל את הפרקטיקה שלהם לכדי מומחיות, וליצור נקודות מפנה משמעותיות בחיים של אנשים.

דבר אחרון

 כל יום שבו מטופלים פוגשים אותך בלי היכולת לעבוד עם זיכרונות ילדות מוקדמים
הוא יום שבו חלק מהמשמעות של הכאב שהביא אותם לטיפול נשאר סמוי.

הזיכרונות הם המפתח להכרת המסקנות, הדפוסים והבחירות שהאדם גיבש בילדות.
וכשהדלת לשם נשארת סגורה – נוצר חיבור של אמפתיה והכלה,
על חשבון הבנה והנעה.

במקום להאיר שבילים חדשים,
המטופלים ממשיכים לצעוד באותו מסלול מוכר
בלי לפגוש את האוצרות החבויים שהיו מאפשרים להם לצמוח.

שיעורים בפסיכולוגיה אינדיבידואלית

6 שיעורים

פסיכולוגיה, תורת הנפש, היא תחום במדעי החברה החוקר תהליכים נפשיים והתנהגות האדם.
היא עוסקת בהכרה וברגשות והקשר שלהם להתנהגות, ומנסה להשיב על השאלות:
מה המשמעות להיות אדם? מה מניע אותנו? מה גורם לסבל ולבעיות בתפקוד?
איך אפשר לרפא בעיות נפשיות והאם ניתן למנוע אותן?

בסדרה זו ניתן מענה לשאלות אלה על פי הפסיכולוגיה האינדיווידואלית של אלפרד אדלר.
היא מציעה הבנה הוליסטית, הומניסטית, מעשית ומעמיקה – ומזמינה נקודת מבט חדשה על האדם והטיפול בו.

סילבוס הקורס:

1
מבוא לפסיכולוגיה אינדיווידואלית
2
העיקרון החברתי
3
עיקרון ההוליזם
4
עיקרון המטרתיות
5
עיקרון הסובייקטיביות
6
עיקרון חופש הבחירה

הבנת האישיות על פי אדלר

6 שיעורים

 מה משפיע על מי שאנחנו? ואיך אפשר לפתח אישיות גמישה ובריאה יותר?
בסדרה זו נציג מהי האישיות לפי הפסיכולוגיה האינדיווידואלית, כיצד היא מתעצבת, מהם הגורמים המשפחתיים והחברתיים שמשפיעים על סגנון החיים, וכיצד ניתן, בטיפול ובחינוך, לתרום לפיתוח אישיות רחבה, גמישה ובעלת תחושת שייכות.

הקורס מציע מבט בהיר ומעמיק על אחד המושגים המרכזיים בתיאוריה של אדלר – סגנון החיים – ומספק כלים להבנת האדם כשלם, בתוך ההקשר החברתי והמשפחתי בו צמח.

סילבוס הקורס:

1
מאישיות לסגנון חיים
2
הגורמים החברתיים המשפיעים על עיצוב סגנון החיים
3
הגורמים המשפחתיים המשפיעים על עיצוב האישיות
4
המערך המשפחתי
5
האווירה המשפחתית ואישיות ההורים
6
סגנון החיים במפגש עם העולם

מדריך "מזל של חרוצים"

 6 השלבים לבניית פרקטיקה משגשגת

המפתח להצלחה מקצועית וכלכלית 

המדריך לבניית פרקטיקה משגשגת בתחום הטיפול הוא כלי אינטגרטיבי שמאפשר לך לצמוח באופן יציב ומקצועי. 

המדריך מוביל אותך שלב אחר שלב דרך שש התשתיות של פרקטיקה משגשגת בתהליך אימוני עצמאי

המדריך מעניק לך את הכלים הנדרשים לצמיחה אישית ומקצועית ולהצלחה עסקית. 

בעזרתו, אפשר ליצור עסק ערכי, מקצועי ורווחי.

זהו כלי חיוני להצלחה של אנשי טיפול, במיוחד עבור מי שלא מרגיש בנוח עם הפן העסקי של הפרקטיקה.