לצפיה בהקלטת הדרכת
“מה עושים”

ד”ר אנאבלה שקד

מגישה

מה עושים?

ההזדמנות שלך לרכוש מיומנויות מתקדמות בתהליכי יישום של תובנות המטופלים שלך. 
בקורס נלמד כיצד לתרגם את התובנות לפעולות ממוקדות ויעילות.

בעזרת הבנה מעמיקה של אומנות ההגשמה ושימוש בטכניקות מתקדמות מעולם האימון, 

תוכל.י לעזור למטופלים שלך להגשים את השינויים להם מייחלים בחייהם בכלל ובמערכות יחסים בפרט.

ד”ר אנאבלה שקד

מגישה

מה עושים?

ההזדמנות שלך לרכוש מיומנויות מתקדמות בתהליכי יישום של תובנות המטופלים שלך. 
בקורס נלמד כיצד לתרגם את התובנות לפעולות ממוקדות ויעילות.

בעזרת הבנה מעמיקה של אומנות ההגשמה ושימוש בטכניקות מתקדמות מעולם האימון, 

תוכל.י לעזור למטופלים שלך להגשים את השינויים להם מייחלים בחייהם בכלל ובמערכות יחסים בפרט.

היכולת לתרגם כוונות למעשים הופך כל טיפול למשנה
מציאות 

(ולא רק תודעה)

התרגום בין עולם הרצונות, הצרכים, המטרות והחלומות אינו אוטומטי אצל רוב
הא.נשים.
מטופלים יכולים להבין הכל
ולא לעשות עם זה כלום
או יותר גרוע,
הם יכולים להמשיך לפעול בניגוד למטרותיהם המוצהרות ולהיגיון הבריא

בקורס “מה עושים?”
נשלים את החולייה החסרה בהכשרה של רוב מקצועות הטיפול:
מה מטופלים אמורים לעשות עם התובנות שלהם?
בעקבות הלמידה:
התוצאות שלך בקליניקה ישתפרו
הטיפול ישנה לא רק את התחושות של המטופלים
אלא גם את הפעולות שלהם
וכך, הפער בין המצוי לרצוי בחייהם יקטן
ויוכלו באמת להיות האדם שהם שואפים להיות

כשהכוונות מתורגמות תדיר לפעולות
עם לימוד ויישום של ידע רלוונטי צעד אחר צעד
אנחנו מרגישים סיפוק עצום שנובע מהיות המפגש איתנו נקודת מפנה בחיים של
אדם
זה יקרה כי במקום לדעת רק את ה”למה” וה”מה” לרגשות ולרצונות של אדם,
יהיה לך ידע ברור איך בדיוק לעבוד,
ובהירות מלאה כיצד ליישם כל דבר שנלמד.

הילה

ענת קלו לברון

סופרת ומנטורית להתפתחות אישית

את אנאבלה שקד פגשתי לפני 16 שנים כשלמדתי אימון במכון אדלר. לשמחתי זכיתי  ללמוד ישירות ממנה. היכולת של אנאבלה להנגיש מידע, להבין את נפש האדם וללמד כלים לחיים, היא יוצאת דופן. ללמוד מאנאבלה זו חוויה, היא מדוייקת, מרתקת, מלאה בחוכמה והומור וגורמת לתלמיד
לרצות להתנסות ולפרוץ דרך. יש משפטים ששמעתי מאנאבלה לפני שנים רבות והם מלווים אותי עד היום. ברור לי כי התקופה בה למדתי אצל אנאבלה עיצבה אותי גרמה
לי להעיז ולהאמין בעצמי.

ד"ר תמרה טילמן

מייסדת יקום מקביל, האקדמיה לחדשנות

בבוסטון, לפני עשור הכרתי את אנאבלה. היא למדה לדוקטורט שלה, ואני שימשתי דיקן של בית הספר לרפואה.

לא נפגשנו באקדמיה אלא דווקא בבית כנסת שם היא העבירה הרצאה על החיים על פי אדלר. הלסת נשמטה לי מהתובנות שהיו לה באותה הרצאה. כן, שעה הרצאה שבה הונגשו העקרונות האדלרייניים, שינתה את ראיית העולם שלי. עקרונות פשוטים לחיים, קלים ליישום, והכל מתובל בחוש הומור.
נחושה ללמוד אימון מהטובה ביותר: ד״ר אנאבלה שקד, נסעתי עד הקצה השני של העולם.

דליה כריסטוף

מנהלת אקדמית של בית הספר להכשרת
מאמנים במכון אדלר

לפני 17 שנים למדתי אימון במכון אדלר אצל דר׳ אנאבלה שקד, מעבר ליכולת של אנאבלה להעביר תכנים ומיומנויות מתוך שליטה
מלאה בחומר, החוויה העוצמתית הייתה מההדגמות שחווינו בזכותה, שבהן נוכחנו הלכה במעשה של קסם. אנאבלה בזמן קצר מזהה את התמות שכדאי להתעכב עליהן וכתופרת מיומנת פורמת עבור המתאמנים את הקשר באמצעות הקשבה עמוקה, שיקופים מדויקים, שאילת שאלות משמעותיות, איתגור ועידוד שמאפשרים לזוז מעבר לאזור הנוחות אל עבר הגשמת המטרה הנכספת וכל זה ביחד עם זקיפות קומה וחיוך. 

אופן הלימוד ודרך ההעברה תגרום ליכולות שלך להתפתח בארבעה כיוונים:

התפתחות מהירה של היכולת שלך לחולל שינוי במציאות שלכם
תדעו איך ליישם את הכוונות, הרצונות והמטרות האישיות שלכם.

התפתחות מהירה של היכולת שלך לחולל שינוי במציאות של מטופלים
תדעו איך לתרגם תובנות, רצונות ומטרות לפעולות משנות מציאות.

ההשפעה שלך גדלה ומתרחבת.
תרגישו סיפוק עצום מהנגיעה במעגלים הקרובים למטופל, באמצעות
הפעולות שלו.

יותר מטופלים מגיעים לקליניקה
כשהטיפול מביא לשינויים ממשיים בחיים של המטופל, יש יותר הפניות
ונוצרת הרגשה של יציבות.

מה קורה בקליניקות בהן לא נעשה הגישור בין עולם הכוונות לעולם התוצאות?

ישנה הנחה קדומה בעולם הטיפול והיא, שבעיות בתפקוד Disfunction
הן תוצאה של בעיות רגשיות או נפשיות Distress.
מטפלים יודעים להקל על מצוקה נפשית,
אך אינם יודעים כיצד לאמן את המטופל בשינוי התנהגותי
שהוא זה שיחולל תוצאות חדשות בחייו.
אני רוצה לאתגר את ההנחה הזאת ולטעון
שהמצוקה הנפשית משמשת לעתים קרובות הצדקה לחוסר תפקוד.
רווחה נפשית קשורה עמוקות לתפקוד תקין:
היכולת ליצור ולשמר מערכות יחסים מיטיבות
היכולת לפתור בעיות
והיכולת להגשים מטרות.

אדם לא יכול להרגיש טוב באמת,
אם הוא לא מתפקד היטב.
כשאין שינוי התנהגותי, ההשפעה של הטיפול מוגבלת.

המטופל ממשיך ליצור את אותם תסריטים שהביאו אותו לטיפול.
הוא ממשיך לקלקל יחסים
וחוזר על התנהגויות לא פרודוקטיביות או לא בריאות.
כשמטופל לא משנה התנהגות, לא משתנים חייו
ואז הוא פחות מאמין בטיפול ככלי לפתרון בעיותיו,
וכמובן פחות ממליץ על טיפול לחבריו.

אלכסנדרה בריל ללצ'וק

מטפלת נפשית, כמדריכה צוותי תעסוקה במרכז הזדמנות ת״א יפו וכמאמנת מומחית לקריירה

הבת שלי הצעירה זה עתה חגגה 19 וכאשר הקשבתי לנאום שלה ביום שישי האחרון , במסגרת יום הורים של המכינה הקדם צבאית ״גליל עליון״ בה היא מתפקדת כיושב הראש השלוחה, מדברת על ההובלה של הפרויקט העלאת המודעות לפוסט טראומה בקרב החיילים בעקבות אירועי השביעי לאוקטובר,  מודה שהתמלאתי שמחה והודייה.

אני מודה בהערכה רבה לאנאבלה אשר חשפה אותי לתיאוריה של אדלר, ולעולם האימון ואלו הפכו לדרך חיים.

שלומית אבני

מרצה בכירה בבית הספר להכשרת מאמנים
במכון אדלר

דר’ אנאבלה שקד היתה זו שלימדה אותי על כוחו של מקצוע האימון. אנאבלה ,כאשת חזון, היתה זו שהביאה למכון אדלר את בשורת המקצוע של העידן החדש, שבו האתגר המקצועי הגדול הוא לחלץ מהאדם, המתאמן  את הפתרונות שלו עצמו בדרך להגשמת מטרותיו, חזונו וייעודו. אנאבלה חיברה את הפרופסיה המיוחדת הזו לתיאוריה האדלריאנית, שמאמינה שהאדם הוא יצור חברתי בעל חופש בחירה, שזכאי לחיות חיים של סיפוק ומשמעות , כאלו שתמיד עוברים דרך תרומה וזיקה חברתית. אנאבלה שקד הייתה והינה מודל ייחודי ומרשים של אישה שחיה לפי עקרונות אלו . 

סמדר סלע

מאמנת בכירה, מורה לאימון ופסיכותרפיסטית אדלריאנית

מזה 16 שנים אני מאמנת, מדריכה ומנחה את הקורס להכשרת מאמנים במכון אדלר. את הכשרתי ומקצועיותי אני חבה לאנאבלה שקד, מורתי, מדריכתי ומקור השראה בלתי נדלה להוויה אימונית, אקטיבית, יוזמת ובוחרת. 

לאנאבלה יש את היכולת לקחת רעיונות תיאורטיים גדולים ולהופכם למודלים נגישים ובהירים, ובכך לשכלל עוד ועוד אנשי מקצוע בתחומנו.                           אנאבלה מעניקה ידע מתוך תשוקה אמיתית “להעביר את זה הלאה”, וזה אחד המרכיבים שהופך אותה למאמנת / מטפלת / מרצה משכמה ומעלה שהיא.

מה אני מבטיחה לכם?

שלא תשנו נושא בשיחה הטיפולית כשמטופל שמגיע לתובנה שואל:
“הבנתי, מה אני עושה עם זה?”
תרגישו שההשפעה שלכם עוברת מעולם הנפש למציאות
ומשפיעה על הזוגיות, ההורות, החברות והתפקוד של המטופלים.
תראו כיצד הכלים והמיומנויות שאתם מפעילים
מביאים לעוד ועוד נקודות מפנה אצל המטופלים.
אתם תרגישו איך צעד צעד, במהירות,
אתם הופכים ממטפלים טובים למטפלים אפקטיביים
הסיפוק שנוצר מעניק לכם כוחות חדשים
בנוסף לשיפור בחיי המטופלים
אומנות ההגשמה תעזור גם לכם להיות פרואקטיבים בחייכם ולקדם מטרות חשובות
וכך להיות מודלניג למטופלים.
שיפור התוצאות של מטופלים משפר את תחושת המסוגלות והסיפוק שלנו
וגם את כמות ההפניות שאנו מקבלים מלקוחות מרוצים.
בגלל שרוב המטפלים לא אוהבים לשווק את עצמם
הזרימה של המלצות לקליניקה קריטית ליציבות הכלכלית שלהם.

מהו קורס "מה עושים?"

ואיך הוא עובד?

קורס דיגילי מוקלט לצפייה בזמן שמתאים לך

הרצאת מבוא + 10 שיעורים מוקלטים של שעה וחצי כל אחד (22 ש”א)
בכל שיעור יש הרצאה, הדגמה ותרגול.

ההקלטות נשארות אצלך לפחות לשנה.
הקורס מיועד לא.נשי מקצועות הטיפול

עם הכלים האלה, מושגת היכולת ליצור פריצות דרך
ולהגיע לשתי התוצאות המובהקות שמאפיינות כל טיפול מוצלח

הראשונה: שיפור בתחושת המסוגלות והערך של המטופל
השנייה: שינוי מהותי בחייו על ידי צמצום הפער בין הרצוי והמצוי בחייו,
נושא שהוזנח לגמרי בעולם הטיפולי.

מיטל הושמנד

מאמנת בדרגת מאסטר, מנחה ותיקה בבית הספר לאימון של מכון אדלר

את המסע שלי להסבה מקצועית התחלתי כמשפטנית ורואת חשבון. היה לי ברור שאת האימון ארצה ללמוד אצל הטובים ביותר ואכן זה הביא אותי להיות המייסדת והבעלים של תכניות האימון “אכילה מנצחת”. זכיתי באופן יוצא דופן ללמוד ממאסטרית באימון בכלל ובהגשמה בפרט. הלימוד אצל ד”ר אנאבלה שקד לא היה דומה לשום הכשרה אחרת שעברתי וכלל: ידע עדכני ברמה בינלאומית, כלים משויפים, דוגמאות זכירות, הומור כאמצעי לימוד מבריק, ובעיקר מודלינג מלא בהשראה והעצמה לבניית פרקטיקה מקצועית ייחודית בסטנדרט גבוה. 

יוכי דדון

מאמנת ומדריכה בכירה, חברת סגל של בית הספר להכשרת מאמנים במכון אדלר

עברו כמעט 20 שנה מאז פגשתי לראשונה את המורה שלי לאימון אנאבלה שקד.

לאורך הקורס הבסיסי, ובמשך שנים של הדרכה וליווי מקצועי אנאבלה היתה מעיין נובע של ידע וחוכמה.

אנאבלה העניקה לי/לנו בנדיבות יריעה רחבה של ידע שכוללת תיאוריה, שיטה, מודלים יצירתיים וכלים אפקטיביים. וכרוחב היריעה, כך היה גם עומק הלמידה.

קארן אלון

מטפלת באומנות ופסיכותרפיסטית 

אני מטפלת באומנות מעל 20 שנה, ואני יכולה להגיד שקורס האימון בהנחיית ד״ר אנאבלה שקד היה אחד הקורסים המהותיים והמשני חיים עבורי מבחינה אישית ומקצועית כאחד. הכלים האימוניים המושתתים על התיאוריה האדלריאנית היוו עבורי אפשרות להבין את משמעות חופש הבחירה האמיתית וליישם שינויים קטנים כגדולים בחיי. אנאבלה הייתה עבורי מורת דרך בעלת ידע נרחב, כריזמה, שנינות והבנה עמוקה של נפש האדם. החיבור של כלים אימוניים מתמזג עם עולם הטיפול בדרך מופלאה

סילבוס של הקורס "מה עושים?"

חלק ראשון:

מהו אימון? איך זה עובד, ואיך זה יעבוד בקליניקה?

יצירת החיים מהעתיד להווה

החזון האישי

שתי רמות של הקשבה אימונית: לנאמר ומעבר לנאמר

שאלות אימוניות

חלק שני:

חזוניטו

יצירת תמונה עתידית מיטבית מכוונת ומניעה לפעולה.

ארבע רמות הקשבה אימונית: לאנרגיה, לשפה, לערכים, למחויבות. 

 

חלק ראשון:

מחזון למטרות. הגשמה: הפיכת רעיון לגשמי. 

הקשבה אימונית לחוזקות

חלק שני:

עבודה עם התנגדויות 

שלוש רמות הקשבה אימונית (וטיפולית): לפרדיגמות, להתנגדויות, למה שלא נאמר.

חלק ראשון: 

אומנות התכנון

יצירת היתכנות, התגברות על מכשולים

חלק שני: 

עיצוב פעולות

הפיכת מטרות לפעולות. תרגול תגובות חדשות

חלק ראשון:

ניהול משאבים

ניהול עצמי בזמן, מיקוד עדיפויות

יצירת מודעות לבחירות ולמחירים של הבחירות 

חלק שני: 

העצמה

עידוד וחיזוק הרצון והערכים

חלק ראשון: 

בקרה

בחינה של התוצאות של הפעולות ויצירת המשכיות והתמדה

חישוב מסלול מחדש

חלק שני: 

LIFE LINE

אינטגרציה וסיכום, סיום תהליכים.

האם טיפול אפקטיבי יכול להסתיים בשינוי פנימי?

מטופלים יכולים להבין “הכל”… לפתח מודעות עצמית, לעבור שינוי תודעתי מיטיב, לקבל את עצמם, להרגיש יותר טוב,

ואז לחזור אל חייהם ולהתנהג בדיוק כפי שעשו קודם: לבקר את בן.ת הזוג, “לזרום” עם הילדים ואחר כך להתעצבן עליהם, לבחור בחירות לא בריאות, לוותר על הגשמת חלומות ועוד

שינוי פנימי אינו מספיק. טיפול יכול וצריך לשאוף לשינוי המציאות.

אילו יכולות וכלים חדשים ניתנים לי?

שכר הלימוד –
1170 ₪ כולל מע”מ
במקום
2900 ₪
חסכון של 1,730 ₪

מועד סגירת הדלתות: יום חמישי 8.8.24, בשעה 22:00

להרשמה מלאו את הפרטים ולחצו על הכפתור:

Sign up now

לנרשמים לקורס מובטחים הבונוסים הבאים

מזל של חרוצים

מדריך 6 השלבים לפרקטיקה משגשגת בשווי 1390 ₪ – מתנה

המפתח של להצלחה מקצועית וכלכלית 

המדריך לבניית פרקטיקה משגשגת בתחום הטיפול הוא כלי אינטגרטיבי שמאפשר לך לצמוח באופן יציב ומקצועי. 

המדריך מוביל אותך שלב אחר שלב דרך שש התשתיות של פרקטיקה משגשגת בתהליך אימוני עצמאי

המדריך מעניק לך את הכלים הנדרשים לצמיחה אישית ומקצועית ולהצלחה עסקית. 

בעזרתו, אפשר ליצור עסק ערכי, מקצועי ורווחי.

זהו כלי חיוני להצלחה של אנשי טיפול, במיוחד עבור מי שלא מרגיש בנוח עם הפן העסקי של הפרקטיקה. 

THE QUESTion

רשימת 104 שאלות אימוניות שלי בשווי 290  ₪

שאלות הן כלי עוצמתי בידיים של איש או אשת טיפול. 

שאלות אלה יעזרו למטופל להבין את עצמו לעומק ולפגוש אתגרים באופן יצירתי, 

והמטפל מגדיל את יכולתו ליצור שינויים משמעותיים ולעורר השראה.

שאלות אימוניות איכותיות מעוררות חשיבה מחוץ לקופסא, ויוצרות בהירות בקשר לכוונות והרגשות של הנשאל.

מה השאלות יודעות לעשות?

 

104 שאלות שישפרו את היעילות של הפרקטיקה שלך, שמעודדות לחשיבה מעמיקה, פתרון בעיות והתפתחות אישית.

“לקפוץ למים”

סדרה מוקלטת עם שש הרצאות – בשווי 430 ₪

מה עומד בינינו לבין הגשמת היכולות, הרצונות והחלומות שלנו?

זו השאלה עליה אני מנסה לענות במשך שני עשורים. 

סדרת ההרצאות “לקפוץ למים” נוצרה לאחר מסע של חקירה, דוקטורט, כתיבת ספר ומפגש עם אלפי אנשים שחיים מתחת לקו הפוטנציאל שלהם. 

בשש הרצאות הסדרה אני מלמדת מדוע אנשים עדיין אינם מי שהם יכולים להיות, ומה ניתן לעשות עם זה.

פחד מכישלון הוא לא פחד שאנחנו חווים לעתים נדירות, אל מול אתגרים גדולים שעלולים לסכן את הרושם, היוקרה או המעמד שלנו. זו חרדה שנוכחת בכל רגע, החרדה מאובדן שייכות. על מנת להגן על עצמנו מפני אובדן שייכות אנחנו נוקטים גישה זהירה, זהירה מדי. דוגמא נפוצה לכך היא הקושי לבקש בכלל, והקושי לבקש עזרה בפרט. בקשה יכולה להיתקל בסירוב. כדי להימנע מסירוב שנחווה לעתים קרובות כדחייה, אנחנו מהססים מאוד לפני שנבקש עזרה ונשתדל להסתדר בלעדיה. מנגד, קשה לנו לסרב לבקשות של אחרים שוב, מתוך חשש שהסירוב יגרום לעלבון או פגיעה שיביא להתרחקות, לדחייה.

אנחנו בנויים לשייכות ולהתקשרות. בהן תלויות ההישרדות והשגשוג שלנו. כבר בילדות למדנו שטעויות, כשלים וכישלונות מעוררים תגובות של כעס, אכזבה וביקורת מצד המבוגרים. לכן היה טבעי מאוד לקשר בין עשיית טעויות לאובדן אהבה. כך טעויות הפכו להיות דבר מסוכן, למרות היותן חלק נפוץ ובלתי נמנע מהיום יום שלנו.

כדי להימנע מאובדן שייכות למדנו לנקוט בזהירות רבה ולצמצם את עצמנו. איבדנו את האומץ להיות נוכחים במלאותנו, להתבטא, לצמוח ועוד פחות – לזרוח.

הרצאה זו תסביר לעומק את הולדתו, משמעותו ומקומו של הפחד מכישלון בחיינו, ותלמד דרכים להחזרת האומץ האבוד, לעצמנו וליקרים שלנו.

הסביבה בה אנו חיים מספקת לנו רעיונות וערכים לגבי מה נכון ומה ראוי. תפיסת עצמנו לא קוראת בוואקום, אלא בתוך מציאות חברתית מוסכמת. רוח התקופה היום מציעה מסרים סותרים. לצד “הכל אפשרי ואפילו השמיים אינם הגבול”, אנחנו חיים בזירה תחרותית, הישגית, מודדת ומשווה. לא קשה להרגיש לא מספיק ביחס לאחרים או לציפיות המוגזמות להצלחה מזהירה, מידית וללא מאמץ. בהרצאה זו אני אראה איך החברה המערבית האינדיווידואליסטית משפיעה על יצירה של ערכים מוטעים, ועל תחושה מתמדת של חרדה ואכזבה. המודעות להשפעות הסביבה יכולה לעזור לנו למתן אותה, ולמנף את הכוחות החיוביים על מנת לחתור לקראת הגשמת מטרות ראויות באומץ ובעקביות.

התרופה ציפרלקס, שנקראת לא פעם כדור האושר, או כדור הפלא, היא אחת הנמכרות ביותר בעולם המערבי. היא נותנת מענה לאנשים שסובלים מדיכאון, ועוזרת להם להרגיש טוב.

רק נשאלת השאלה, מה המקור של הדיכאון? טיפול בסימפטום לא פותר את הבעיה. האם אנחנו באמת מבינים מה הבעיה? טיפול תרופתי עשוי להקל על סבל רב, ולעתים לא ניתן להתחיל טיפול פסיכותרפויטי ללא עזרה תרופתית.

אך במקרה הטוב טיפול כזה הוא חלקי ויקר מבחינה בריאותית ונפשית, במיוחד לטווח ארוך.

בהרצאה זו נלמד מהי גישתו יוצאת הדופן של אלפרד אדלר להבנת הפרעות נפשיות נפוצות.
גישה זו שונה מהתפיסות המקובלות והיא מעצבנת ומאתגרת מצד אחד, ואופטימית מאוד מצד שני.

האתגר הוא- שיש מרכיב מכריע של בחירה במצבים נפשיים שונים,
והבשורה היא- שאם האדם הוא חלק מהבעיה, הוא גם חלק מהפתרון.

הרצאה זו היא חלק מסדרת הרצאות שלמה העוסקת במה שעומד בינינו לבין הגשמת היכולות, הרצונות והחלומות שלנו. בסדרה לומדים מדוע אנשים עדיין לא מי שהם יכולים להיות, ומה ניתן לעשות עם זה.

ההרצאות מיועדות למי שחווה פער מתסכל בין המצוי לרצוי בחיינו ורוצה להניע את עצמו, להורים של צעירים נמנעים, לאנשי ונשות חינוך וטיפול שעובדים עם נמנעים ולכל מי שרוצה להרחיב אופקים ויכולות אישיות.

כולנו מכירים את המחירים של ההימנעות: חוסר אנרגיה, חוסר עניין, ירידה בתחושת הערך ובמצב הרוח, פגיעה במערכות יחסים ועוד… אבל האם אנחנו מכירים לעומק את צורות ההימנעות ורווחיה? בהרצאה זו נכיר את ארבעת הצורות של ההימנעות ואת מאזן הרווח וההפסד. רק כשנבין את הרווחים והמחירים עד הסוף, נוכל לבחור בחירה מושכלת ולהתחיל לנוע.

להיות הורים של בוגרים בכלל ושל נמנעים בפרט. מה תפקידנו כהורים לבוגרים ובוגרות?

מה אנחנו יכולים לעשות כשילדינו (המתבגרים או הבוגרים) לא ממלאים את משימות החיים או הם רחוקים  מלממש את היכולות שלהם?* מה נוכל לעשות כשהיחסים עם ילדנו הבוגרים טעונים, או כשנוצר ריחוק?
הרצאה זו עוסקת בהורות לבוגרים בתקופתנו. תחילה נלמד על הפערים העצומים בינינו, דור הX, לבין ילדנו דור הY והZ. נלמד מדוע תופעת הפסיביות וההימנעות הולכת ומתפשטת בין הבוגרים הצעירים ואיך אנחנו, הוריהם, “תורמים” להיווצרותה והמשכיותה, למרות כוונותינו הטובות ביותר.
*רמז: לעשות פחות.

לאורך השנים בהן התמחיתי בקואצ’ינג לקראת ההסמכה שלי כמאסטר קואץ’ על ידי איגוד הקואצ’ינג הבינלאומי, הICF, התחלתי לנתח מה עומד בין רצונות להגשמתם. השאלה ששאלתי את עצמי היא מדוע אנשים לא עושים דברים שחשוב להם לעשות, אפילו כשהם אומרים שהם רוצים לעשות אותם, או שממש חייבים לעשות אותם. רשמתי מה המתאמנים והמתאמנות שלי אמרו במפגשים, ניתחתי את ההיגדים וחילקתי אותם לפי נושאים או תמות.  מצאתי שמונה מוטיבים, מכשולים העומדים בין הרצונות, המטרות או החלומות לעשייה*. בהרצאה זו אציג את כל המכשולים שעומדים בין רצונות להגשמה, ואפרט כיצד להתגבר על כל אחד.

*רמז: כסף הוא לא אחד מהם

מדריך “הקשבה אבסולוטית” שיחה היא כלי העבודה העיקרי של נשות ואנשי טיפול.
הקשבה היא הבסיס של השיח.
עבור מטפלים, זה טבעי להקשיב. הקשבה עמוקה נובעת מעניין אמיתי באחר ורצון לעזור.

במדריך הזה תמצאו 15 צורות הקשבה אימונית, שחלקן מוכרות לך היטב.

הקשבה בצורות שונות מעשירה את החוויה שלנו ופותחת חלונות מפתיעים להשפעה חיובית.
הכרת צורת הקשבה עוזרת להבין מה עלינו לחפש בשיתוף של הלקוח.

המדריך QuestionCraft

תקשורת “רגילה” מבוססת על יכולות ההזדהות וההשלכה שלנו. כשאנו מקשיבים, אנחנו מתחברים למקורות המידע הפנימיים שלנו, הידע שנסיון האישי, ויוצרים משמעות תוך השלמה של פערים בהבנה.

בתהליך טיפולי, הקשבה זו אינה מספקת, מפני שמטרתינו היא להבין באופן עמוק ומפורט “את הראש” של המטופל, דהיינו את הסובייקטיביות שלו.

שאלות הן אבן יסוד בתקשורת טיפולית ואימונית. הנשאל חש ברצון שלנו להבין אותו באמת.

שאלות גורמות לנשאל לחשוב על דברים באופן אחר מזה שחשב עליהם עד כה, או לחשוב על דברים שלא חשב עליהם כלל.

כך נוצרות תובנות חדשות, שבאות ממנו, ולכן קל יותר לאמץ אותן וליישם אותן.

מדריך ״המזגן ונפש״

קידום תהליכי שינוי. הצורך לשינוי מורגש כאי שקט או סבל, או כ”קול קורא לנדוד”.
נשות ואנשי מקצועות העזרה, הם מלווים בתהליכי שינוי ממצב לא רצוי למצב רצוי יותר,
על ידי מתן עזרה בפתרון בעיה או הגשמת מטרה.

שינוי, בין אם נחווה כנכפה מחוסר ברירה, ובין אם נבחר, דורש רצון, אומץ, אופטימיות ואקטיביות.

במסע לשינוי, למלווה יש תפקיד חשוב ב:
שיקוף המציאות והבחירה הנוכחית
השבת האומץ הנדרש כדי לצאת לדרך
שיקוף הרווחים והמחירים של הבחירה העכשווית
ושל הבחירה העתידית
עזרה בעיבוד אובדן, קבלת הבלתי נמנע
עידוד לשינוי מה שבידיים שלו

אורלי כרמון

מייסדת ומנכל”ית אורקה

ד”ר אנאבלה שקד היקרה, 

תודה מעומק הלב על השנים שבהם למדתי אצלך אימון.  היית מורה נהדרת למסע חיי ותמיד זוכרת כמה הלמידה איתך הייתה משמעותית. מסירותך להצלחתינו  הסטודנטים הייתה ניכרת בכל מפגש ומפגש. 

את מחזיקה בשילוב ייחודי של ידע, סבלנות ומיומנויות הוראה מהמעלה הראשונה וזוכרת את המוטיבציה שהחדרת בנו להפוך את הלמידה למשמעותית.  תודה שיצרת עבורנו סביבה המטפחת למידה, צמיחה והבנה עמוקה של נפש האדם.

אלון הראל

יועץ ארגוני

את אנאבלה שקד אני מכיר כמעט עשרים שנה. מורה לחיים, כל פעם בשלב אחד, בכל פעם מחדש נפגשים שוב…

כמו מעגלי החיים המשתנים מצליחה אנאלה בכל פעם מחדש לספק מיומנויות יעילות ואפקטיביות בכל הקשור להורות, לטיפול, אימון והנחיה.

המפגש הראשון שלי איתה היה במסגרת קורס אימון אדלריאני, המפגש החזק עם חזון, ערכים, הקשבה ואמפטיה לצד קביעת מטרות והכרה במעכבים לא רק טרם למקצועיות האימונית טיפולית שלי, אלא העביר אותי דרך אישית, עם עצמי לעומק.

נוגה שמחי

מנהלת בית הספר איילת השחר

ומאמנת מוסמכת

חלק משמעותי מהמסע שלי מהיותי מורה בכיתות א-ב לניהול בית ספר ששם את מערכות היחסים במרכז העשייה שלו ופועל ברוח ובשיטות דמוקרטיות, היו לימודי האימון במכון אדלר. האימון היווה נקודת מפנה ביכולת שלי ליישם את הרעיונות והחלומות שלי, ולהשפיע על אחרים. הלימוד אצל ד”ר אנאבלה שקד היה נפלא והשאיר בי חותם עמוק. מה שכלים אימוניים נותנים זה שילוב בין ידע, כלים, השראה והאומץ להגשים כל דבר חשוב. בנוסף לאיכות ולעומק של התכנים הלימוד עם אנאבלה מהנה ביותר, מעושר בדוגמאות, מקורות מגוונים והרבה הומור. ממליצה לכל בעל מקצוע שרוצה לעבור לשלב הבא של השפעה בעולם.

נעים מאוד

ד”ר אנאבלה שקד

מומחית בינלאומית לפסיכולוגיה אדלריאנית והיישומים שלה: פסיכותרפיה, הדרכת הורים והתפתחות אישית. 

מאסטר באימון MMC, מוסמכת על ידי איגוד הקלואצ’ינג הבין לאומי, הICF

מייסדת שותפה של בית הספר להכשרת מאמנים במכון אדלר.

מייסדת בית הספר לפסיכותרפיה במכון אדלר, ומייסדת שותפה של התוכנית לייעוץ אדלריאני  באוניברסיטת רמון ליול בברצלונה.

מורת דרך לנשות ואנשי טיפול ששואפים לשכלל את הפרקטיקה לכדי מומחיות, להורים שרוצים ליהנות ולהצליח בתפקיד החשוב בחיים, ולמי שרוצה להתפתח ולהעשיר את חייו. 

“למדתי מאדלר ואני מאמינה בכוח היצירתי שבאדם, ביכולת להשפיע לטובה על חייו ועל העולם. זו תהיה זכות בשבילי ללוות אותך במסע לחיים מלאים במשמעות ואהבה”

דבר אחרון.

כל יום שבו מטופלים עוברים אצלך בלי שתקבל.י את הידע החדש הזה, הוא יום פחות אפקטיבי.
יום שבו הסתפקת בשינוי פנימי בלי לגעת במציאות של המטופל, 

בבן/בת הזוג, הוריו, ילדיו, עמיתיו, חבריו והחברה בכלל.

במקום לגרום לפריצות דרך כל הזמן, בכל טיפול,
המטופלים שלך לא משתנים ומשנים את המציאות שלהם כפי שמגיע להם.

ההזדמנות שלך לרכוש מיומנויות מתקדמות בתהליכי יישום של תובנות המטופלים שלך. 

Sign up now

© כל הזכויות שמורות לד"ר אנאבלה שקד