ספרי “לקפוץ למים” יצא בפברואר 2019, ומעבר לציפיות הפך לרב מכר.
הספר עושה את עבודתו בעולם ועוזר לנמנעים ונמנעות ולמשפחות לצאת מהימנעות ולחזור להשתתפות מלאה בחיים. מה שלא יכולתי לדמיין הוא ש”לקפוץ למים” יוליד ספר משל עצמו. לפני שנה קיבלתי מייל מטל אמוילס שרצתה לשתף אותי שבעקבות קריאת הספר שלי היא שינתה את חייה.
בין השינויים המרשימים שעשתה, עליהם תספר בעצמה, היא כתבה ספר ילדים, על מסע היציאה מהימנעות להשתתפות מלאה בחיים. כשקראתי את הגרסה הראשונה של הספר הרגשתי שאני חייבת לעזור לטל להוציא אותו לאור כדי להשלים את עבודתי מטיפול בהימנעות ולמניעת הימנעות.
תחשבו שהורים וילדים יוכלו להיות מודעים לבחירה בבריחה וב”לעלות על העץ” כשקשה, כשהם לא מאמינים שיצליחו או לא מאומנים להשקיע מאמץ.
בכל שנותיי המקצועיות, בעקבות העמקה ארוכת שנים בפילוסופיה של אדלר, אני מאמינה יותר במניעה מאשר בטיפול. עבדתי עם טל במשך כמה חודשים בהדרכתה של סופרת הילדים מאירה ברנע גולדברג, עד שיצא סיפור מרתק, מקסים ומצחיק שכולל את כל המרכיבים של חוויית ההימנעות והיציאה ממנה. יצרנו שפה מטאפורית שהורים ואנשי ונשות חינוך וטיפול יוכלו להשתמש בה כדי לעזור לילדים ולילדות לא לברוח או לרדת מהר מהעצים שעליהם טיפסו.
אני שמחה ומתרגשת להודיע שהמהדורה הראשונה של “מה שקרה כשקראמבל ירדה מעץ”, עם איורים של בתיה קולטון המאיירת האגדית, הגיע אליי היישר מבית הדפוס בימים האחרונים.
אימא/אבא יקר/ה
אני בטוחה שאת/ה רוצה שלילדים ולילדות שלך יהיו חיים טובים. בעניין זה, עדיף לא לבנות על המזל, ולקוות שיקרו להם/ן רק דברים נחמדים ולא יאונה להם כל רע. חיים טובים יש למי שמצויד ברצון, הכוח והיכולת לפגוש את האתגרים שניצבים בפניו/יה במרץ ובאומץ, להתגבר על קשיים ועל כישלונות ולהמשיך. התפקיד שלך הוא לא לנסות למנוע תסכולים, אכזבות, מכשולים וטעויות – אלה הם חלק מהחיים של כל אדם- אלא לצייד את הילדים והילדות במיומנויות, הכלים וההרגלים שנחוצים על מנת להתמודד בצורה מיטבית עם כל מה שהחיים יביאו.
הספר “מה שקרה כשקראמבל ירדה מהעץ” יעזור לך להבין את הבחירה בהימנעות ובפסיביות כהגנה מפני כישלון, במה כרוך תהליך של התפתחות והתחזקות וכיצד החיבור בין הגשמה עצמית ותרומה לעולם מבטיחים חיים מלאים ומשמעותיים.
הספר מיועד לילדים בגיל ראשית קריאה (5-8), הזמן שגישה זהירה ופסיבית כלפי משימות החיים עלולה להתחיל, כשניצבים מול האתגרים הלימודיים והחברתיים של בית הספר, כשצריך לפתח משמעת עצמית ולקבל אחריות על שיעורי הבית, ההתארגנות ועוד…